Actualitat
RSS
Dilluns, 2 Agost 2010
QQQ va entrevistar a Guillem Sànchez, economista jubilat i membre de “Per Montblanc i la Conca”
Llicenciat en economia, barceloní de soca-rel, vidu des del 2008
Fotografia de la notícia
Amplia foto

“Qui és, què fa i què pensa”, el programa d’entrevistes de ràdio Montblanc va convidar a Guillem Sànchez Juliachs. El convidat va néixer un dia de juliol de 1937 mentre els franquistes bombardejaven Barcelona. Llicenciat en economia, barceloní de soca-rel, vidu des del 2008, va començar a freqüentar Montblanc de la mà de la qui fou la seva parella, Pilar Fibla.

En el primer bloc, el nostre convidat va comentar la carrera truncada de medicina del pare, comissari polític durant la guerra; els seus estudis a la Universitat i la lluita antifranquista; la militància en el PSUC; l’exili forçat durant quatre anys a Cuba; la seva breu etapa de regidor a l’ajuntament de Barcelona durant el primer mandat democràtic i el seu pas a la tresoreria del mateix ajuntament, abandonant ja l’activitat política professional. Les tasques de servidor públic a l’ajuntament no les va abandonar fins a la seva jubilació als setanta anys.

En el segon bloc vam repassar els lligams amb Montblanc degut a la seva muller, na Pilar Fibla, i la tasca en favor del patrimoni cultural que desenvolupa un petit grup d’amics a través de l’associació “Per Montblanc i la Conca”. En Guillem Sànchez va comentar la tasca de l’associació: les jornades i la publicació del llibre d’Anselm Turmeda, les dedicades a Arnau de Vilanova (metge del rei Jaume II) i la jornada que tenen en preparació dedicada a Conangla i Fontanilles, patriarca del nacionalisme català.

En el tercer bloc, ja de política, el convidat va parlar, en present, de l’amistat que l’uneix amb l’exbatlle de Barcelona i president de la Generalitat, Pasqual Maragall i la seva idea d’una Espanya federal. Finalment, va mostrar la seva decepció perquè els partits polítics no havien estat a l’altura de la manifestació del 10-J i es va mostrar molt crític amb el PSC que va votar de forma diferent al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats de Madrid després de la massiva manifestació a Barcelona.

Musicalment, entre els blocs de l’entrevista, van escoltar Georges Brassens, “Morir per les idees”, Debussy, “Harmonia del capvespre” i l’havanera “El meu avi”.

Aquesta ha estat la darrera entrevista de la temporada. Tornarem el 24 de setembre amb Joan Llort, representant sindical de la UGT, a pocs dies de la convocatòria sindical de vaga general.

Podeu escoltar totes les entrevistes quan vulgueu descarregant-les des d’internet: només us cal entrar al portar web de ràdio Montblanc. Les entrevistes que trobareu al portal web són:

 Albert Palacin, plebà (7/05)
 Carme Sureda, gerent d’APRODISCA (14/05)
 Gemma Cardellach, professora de l'IES Martí l'Humà (21/05)
 Ismael Porta, pintor i escenògraf (28/05)
 Maties Vives, professional liberal i exparlamentari (4/06)
 Manel Martínez, activista conservacionista (11/06)
 Xavier Arqué, entrenador de bàsquet (18/06)
 Ramon Requesens, impressor jubilat, exregidor (25/06)
 Valentí Masalles, exbatlle de Blancafort i lluitador contra el Pla residus (2/07)
 Loli Claverias, directora de l'escola Les Muralles (9/07)
 Josep Batalla, traductor i editor de textos filosòfics (16/07)
 Ramon M. Huguet, director de ràdio Montblanc (23/07)
 Guillem Sànchez, economista jubilat, membre de “Per Montblanc i la Conca” (30/07)

Redactor: QQQ-ràdio Montblanc