Cedida

Acaba la bonificació de camions per l’AP-2 entre Montblanc i Lleida

L'alcalde, Josep Andreu, assegura que "no s'ha notat gens"

La prova pilot per bonificar els camions que passin per l’AP-2 entre Montblanc i Lleida s’ha acabat després de cinc mesos en funcionament. Els camions que agafaven aquesta via com a alternativa a la N-240 han estat bonificats fins al 50% fins aquest dilluns 30 de novembre.

A falta de dades reals del Ministeri de Foment sobre l’impacte que la mesura ha tingut sobre el trànsit de la carretera, des de Montblanc es valora negativament. L’alcalde, Josep Andreu, ha destacat que “malauradament, tal com vam dir la majoria d’alcaldes del territori, no s’ha notat gens la mesura, no sé encara les xifres però crec que el desplaçament de trànsit de la carretera cap a l’autopista ha estat pràcticament nul”.

Andreu assegura que “l’arranjament d’aquesta situació passa perquè sigui obligatori passar per l’autopista amb unes tarifes molt baixes, si no es fa així no ens en sortirem”.

Des de la Federació de l’Auto-transport de Tarragona, el seu president, Josep Lluís Aymat, ha destacat que “estem esperant la dades de l’administració, però crec que no seran les desitjables”, i afegeix que “l’administració ho ha fet calculant que no perdessin diners, però no han tingut en compte que el transportista en podria sortir perjudicat”. Aymat reclama que la meusura “hauria d’anar acompanyada de descomptes personalitzats perquè els camions que passin per l’autopista els suposi el mateix cost que passar per la nacional”.

El president de la FEAT, d’altra banda, reclama la gratuïtat de l’AP-2 i el desdoblament de la C-14 fins a Tàrrega. “No tenim calendari per l’arribada de l’A-27 a Montblanc, i fer una altra infraestructura al costat d’una autopista infrautilitzada no té cap sentit”.

La prova es va posar en marxa el passat 1 de juliol i es va acabar aquest dilluns. El Ministeri de Foment va calcular que l’estalvi superaria els 7,4 milions d’euros.Al tram Lleida-Montblanc, Foment va calcular que els beneficiaris de la mesura serien uns 145.000 vehicles, amb un estalvi al cost de 5,85 euros per vehicle i recorregut, i de 16 minuts en el temps de conducció.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp