Montblanc Medieval

Clickània supera la pluja i atreu 13.500 visitants

El festival de Playmobil de Montblanc va tancar aquest passat diumenge l'onzena edició

Clickània ha tornat a atraure a Montblanc milers de visitants aficionats als clicks de Playmobil. Aquest diumenge, 21 d’octubre, el festival tancava la seva onzena edició, després d’haver-se encetat el passat 12 d’octubre. Durant el cinc dies que ha durat Clickània, un total de 13.500 persones han passat pel recinte firal que, un any més, s’ha centrat en l’antiga església de Sant Francesc. Les xifres són similars a l’edició 2016, però inferiors a les de l’any passat, quan es va assolir el rècord de 19.550 persones.

El primer cap de setmana, amb tres dies de festival, hi va haver 8.800 visitants i durant aquest segon n’hi va haver 4.700. El dia amb més visitants va ser el dissabte 14 d’octubre, amb 4.300. La tècnica de l’Oficina de Turisme, Toñi González, ha valorat molt positivament el nombre de visitants. Tot i això, explica que «el primer diumenge i el dissabte al matí d’aquest darrer cap de setmana el temps va condicionar una mica les xifres».

Durant el festival s’ha tornat a posar de manifest que a Clickània hi ha un gran volum de públic repetidor, que coneix bé el festival i que valora les activitats que s’hi fan. Alhora, hi ha públic nou que ha conegut el festival a través dels mitjans de comunicació, les xarxes socials i la recomanació d’amics i familiars. La major part respon a una tipologia familiar o en parella i majoritàriament prové de Catalunya i del nord del País Valencià.

Pel que fa a la programació, ha estat variada, amb l’exposició de diorames, l’espai de venda, l’àrea de jocs, les demostracions de maquetisme, els tallers de miniatures, les actuacions al carrer, el concurs del click amagat entre els aparadors de diverses botigues de Montblanc o el concurs de diorames.

A més, han tingut una gran acollida tres de les novetats d’aquesta edició, com són la possibilitat de descobrir el nou Museu del Pessebre de Catalunya o la trobada de gegants i nanos centenaris el primer dissabte.

Els milers de visitants que han passat per Clickània també han ajudat a dinamitzar el teixit econòmic de la vila. Els comerços i, molt especialment, els restaurants han tornat a notar l’efecte del festival.

El proper dimarts es viurà la darrera de les activitats de Clickània. Serà la final del concurs d’Instagram. Es podran votar les cinc imatges finalistes, triades entre les prop de 700 que s’han etiquetat amb els hashtags #montblanc medieval i #clickània2018.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp