Oficina de Turisme Montblanc

Clickània tanca la novena edició amb 13.500 visitants

Montblanc ha estat, durant dos caps de setmana, la capital dels clicks de Playmobil

Clickània ha tornat a convertir Montblanc en la capital catalana dels clicks de Playmobil i ha quedat clar que la vila és un referent per al turisme familiar de proximitat que busca activitats lúdiques de qualitat. Entre els dos caps de setmana 13.500 visitants han passat pel festival, una bona xifra tenint en compte que ha tingut una durada de quatre dies (l’any passat van ser cinc) i el primer cap de setmana va fer mal temps. El primer cap de setmana es van registrar 6.500 visitants i el segon n’hi va haver 7.000. El dia de més moviment va ser el diumenge 16 amb 3.800 visitants.

Clickània és visitat tant per públic repetidor, que coneix bé el festival i valora les activitats que s’hi fan, com públic nou que ha conegut el festival a través dels mitjans de comunicació, les xarxes social i la recomanació d’amics i familiars. La major part respon a una tipologia familiar o en parella i majoritàriament provinent de Catalunya i del nord del País Valencià.

El punt central d’activitat ha tornat a ser l’antic convent de Sant Francesc (església i claustre). A més, els visitants han pogut gaudir del centre històric de Montblanc seguint les activitats que proposava el programa del festival: l’exposició del concurs de diorames a l’antiga església de l’hospital de Santa Magdalena, els diorames del CIAR (Centre d’Interpretació de l’Art Rupestre), la visita a les torres de la muralla, i la cercavila del seguici infantil de Montblanc.

El concurs del click amagat ha tornat a fer gaudir molt els visitants que havien de trobar els personatges de la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi repartits pels aparadors de botigues de la vila.

A l’antiga església de Sant Francesc hi havia l’espai de venda on els aficionats als clicks de Playmobil han trobat peces úniques, les darreres novetats i tots els complements per poder crear diorames. L’exposició de diorames ha estat molt ben valorada i el públic podia votar els muntatges dels col·leccionistes. Segons votació popular el millor diorama de Clickània 2016 ha estat el titulat “Un passeig pel bosc” obra de Conchi Fernández i Àlex Sala de Sabadell. A més, l’exposició Click Patum que ha estat molt ben acollida i ha sorprès els aficionats.

L’activitat al recinte del festival no acabava aquí. S’han repetit els tallers de costumització que han tingut plena ocupació tots els dies; i els jocs per als més petits al pati del claustre que ha patrocinat el càmping Serra de Prades. I cada dia, poc abans de tancar, s’han sortejat lots de Playmobil. Un total de 30 afortunats.

El fet que Clickània duri dos caps de setmana, fa que hi hagi dos concursos populars de diorames, per la qual cosa s’han pogut veure una setantena de creacions. Els guanyadors del segon cap de setmana van ser: Categoria Espitllera (fins a 6 anys): 1r. Roger Bel i 2a. Guiomar Garcia. Categoria Merlet (de 7 a 11 anys): 1a. Adriana Pérez i 2n. Marc Pons. Categoria Torre (de 12 a 16 anys): 1r. Núria i Sergi Besantes i 2n. Maria Cort i Jordi Roigé Categoria Muralla (més grans de 17 anys): 1a Montse Farré i 2n. Guillem Campíñez.

Durant el festival també s’ha celebrat el tercer concurs d’Instagram. Calia etiquetar les fotos amb els hashtags #montblancmedieval i #clickània2016 i es votaran al llarg de la propera setmana a través del compte @montblanc_medieval. S’han compartit més de 600 imatges a través d’Instagram.

Clickània, des de la primer edició del festival, s’ha convertit en el segon esdeveniment amb major capacitat d’atracció a Montblanc després de la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi. L’objectiu de l’Ajuntament de Montblanc, organitzador de Clickània, era generar un element amb capacitat d’atracció de visitants que tingués resultats directes en l’activitat econòmica del municipi. Això és visible més enllà de Montblanc i ja s’ha convertit en un dinamitzador a nivell de la Conca de Barberà.

Clickània es troba a la part central del calendari d’esdeveniments de tardor que organitza l’Oficina de Turisme de Montblanc, per la qual cosa ara ja es començarà a viure amb intensitat Safrània, la Fira de Sant Martí dedicada als productes agroalimentaris de la Conca de Barberà, que se celebrarà els dies 5 i 6 de novembre i en els què el producte de la terra i els restaurants agafaran tot el protagonisme.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp