CCCB

Creix un 18% el nombre de consultes a Turisme de la Conca durant el 2014

Només 2 de cada 10 turistes es queden a dormir a la comarca

L’Oficina Comarcal de Turisme de la Conca de Barberà ha tancat l’any 2014 amb un augment del 18% en el nombre de consultes respecte l’any 2013. La seu de Turisme de la Conca a Poblet ha rebut un total de 53.287 turistes –un 12% més que el 2013- i 15.558 consultes. El turista de proximitat segueix sent el qui més visita la comarca i per tant el moviment que es genera, i que ens mostren les estadístiques, reflexa que es manté la mateixa tendència durant els últims anys.

L’activitat turística segueix fortament concentrada en períodes concrets com Setmana Santa i estiu, entre d’altres. Del total, 3 de cada 10 turistes fan excursions d’un sol dia, el 34% s’allotgen a la costa i només 2 de cada 10 es queden a dormir a la Conca.

En quan al període d’estiu, destaca un augment important durant el mes d’agost on es veu clarament que és en aquest mes on generalment es concentren les vacances de la major part dels visitants. També es pot observar un gran augment el mes d’abril, coincidint amb el període de Setmana Santa i la Setmana medieval de Montblanc. Els mesos de setembre, octubre i novembre, el turisme torna a disminuir, encara que són dades força positives i que s’associen en gran part a les activitats que s’organitzen a Montblanc durant la tardor (Clickània, Terrània i la Fira de Sant Martí), ja que també repercuteixen en positiu derivant visitants a tota la comarca.

Turisme de proximitat
El mercat català és el capdavanter en quan a la procedència del turista. Representa el 39% del total dels visitants a l’Oficina de turisme. La presència de catalans ha disminuït en un 4% respecte l’any anterior. Com a subprocedències d’aquest mercat, lideren el rànquing els visitants procedents de Barcelona i província (68%), seguit de Tarragona i província (15%), Lleida i província (11%) i Girona i província (6%).

En segon lloc, trobem els visitants procedents d’Europa que representen un 32% del total. En relació a aquest mercat, els principals visitants són majoritàriament francesos (47%). En segon lloc destaca la presència d’alemanys (16%) i en tercer lloc es situen els belgues (9%) i els russos (9%). També es troben destinacions d’origen com són: Holanda (5%), Itàlia (5%) o Gran Bretanya (4%), entre d’altres.

Segueixen els visitants espanyols (25%), on les principals destinacions d’origen dels visitants són: País Valencià (36%), turista procedent de Madrid (17%), i en tercer lloc es situa Aragó (9%). Segueixen Andalusia (9%) i el País Basc (8%), entre d’altres.

En quan als visitants procedents de la Resta del Món (4%), trobaríem destinacions com Argentina, Japó, Mèxic, Canadà o Brasil, entre d’altres.

Perfil del turista
Un 60% dels visitants són parelles, un 8% viatgen en grup, un 27% són famílies, un 4% viatgen de forma individual i un 1% són escoles. La major part dels turistes, exactament un 62%, tenen una edat compresa entre els 41 i 65 anys; un 21% són majors de 65 anys; un 15% tenen una edat entre els 25 i 40 anys i un 2% són menors de 25 anys.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp