Ajuntament de Montblanc

El compte d’Instagram de Montblanc Medieval celebra dos anys

L'Oficina de Turisme ja ha aconseguit 4.000 seguidors

L’Oficina de Turisme de Montblanc celebra aquests dies una doble efemèride a les xarxes socials. Fa dos any de la posada en marxa del canal @montblancmedieval a Instagram i que cada dia es comparteix una foto a la pàgina de Facebook per dir “Bon dia”.

Les dues eines de comunicació s’utilitzen a diari per projectar la marca turística i augmentar el prestigi de la destinació. De pas s’assoleixen altres objectius com són implicar la població local en la promoció i, molt especialment, generar visites a Montblanc que es puguin convertir en despesa econòmica als establiments turístics i comercials.

El dia 9 d’agost de 2013 es va obrir el compte d’Instagram @montblancmedieval amb una imatge de la plaça Major i del campanar de l’església de Sant Miquel presa des de l’Ajuntament. Precisament per celebrar els dos anys s’ha repetit la foto des del mateix indret.

En dos anys l’equip de l’Oficina de Turisme de Montblanc ha realitzat i compartit més de 900 fotografies que serveixen per posar en valor els atractius monumentals, naturals, paisatgístics i festius del municipi. Cal remarcar que no són únicament fotos del nucli de Montblanc. N’hi ha de la Guàrdia dels Prats, Lilla, Prenafeta, Rojals, el Pinetell, la Bartra, d’ermites, de fonts,..

Cada dia s’incorpora com a mínim una nova fotografia. En ocasions es poden penjar més per raó d’immediatesa informativa, de mencions de fotos de seguidors o de concursos. Totes les fotografies han estat etiquetades amb#montblancmedieval un hashtag al qual s’han habituat els usuaris.

En dos anys s’han compartit més de 13.000 imatges del municipi de Montblanc a un ritme molt satisfactori. Fa un any n’hi havia 5.200 i fa dos només 289.

Aquest creixement es deu a dos fets: d’una banda l’augment continuat de seguidors, hagin estat o no a Montblanc, que generen xarxa a base de penjar fotografies, comentaris i valoracions. A finals de 2013 hi havia 300 seguidors, fa un any eren 1.300, i la passada setmana es va assolir la xifra de 4.000.

L’actual xifra de seguidors, prop de 4.200, situa Montblanc com la 8a destinació en el rànquing català de les pàgines oficials de promoció turística, pujant dos llocs respecte l’any 2014.
Amb l’augment de seguidors, les fotografies que cada dia penja l’Oficina de Turisme han arribat a una mitjana diària de 340 “m’agrada” quan fa un any era de 160. El total de “m’agrada” arriba a 165.000, mentre que l’any passat la xifra era de 48.000.

Un altre motiu que explica les bones xifres són les activitats que es fan amb els seguidors. Al llarg d’aquest temps s’ha consolidat l’organització de concursos i la tria diària d’una foto.

Entre totes les fotos etiquetades amb el hashtag #montblancmedieval cada dia es tria una imatge que s’utilitza a la pàgina de Facebook de l’Oficina de Turisme de Montblanc, una iniciativa que motiva els usuaris, tant els turistes com els residents a Montblanc i la Conca de Barberà.

Els concursos segueixen sent una bona manera de relacionar-se amb els aficionats d’aquesta xarxa. A l’abril es va convocar el 2on concurs de Setmana Medieval; actualment s’està celebrant el 1er concurs de Dimecres Tapa; posteriorment es faran les segones edicions dels concursos de la Festa Major i de Clickània.

Precisament l’altre aniversari és el “Bon dia” a Facebook. Cada dia es tria una imatge a Instagram i es comparteix a Facebook fent evident el treball en xarxa i entre xarxes. Els temes triats són genèrics (monuments, natura, paisatge,..) o d’actualitat (festes, esdeveniments, activitats puntuals,.). L’Oficina de Turisme de Montblanc ho fa ininterrompudament des del 12 d’agost de 2013. Cada divendres la fotografia triada és en blanc i negre. I cada mes es destaca la foto que ha tingut més “m’agrada”.

Amb aquesta foto, la pàgina compleix un dels seus principals objectius: motivar i inspirar els més de 5.300 seguidors que té (2.200 l’agost de 2014). A més, la pàgina informa d’esdeveniments i activitats com si es tractés d’una agenda; comparteix notícies generades per la pròpia Oficina de Turisme; i es fa ressò d’aquelles accions que els empresaris turístics del municipi també difonen des de les seves pàgines de Facebook.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp