Departament de Territori

El govern espanyol anuncia l’inici de les obres del túnel del Coll de Lilla per al 2016

Aquest divendres s'obre al trànsit el tram de l'A-27 de la variant de Valls

Aquest divendres s’obrirà al trànsit el tram de l’A-27 de la variant de Valls. Són cinc nous quilòmetres d’autovia amb una inversió de 86 milions d’euros. L’obertura del nou tram coincideix amb l’anunci del govern espanyol de reactivar les obres del túnel del Coll de Lilla l’any 2016. Així ho ha dit avui des de Tarragona el delegat del govern espanyol en funcions, Jordi Sierra, qui ha assegurat que ja s’han superat els problemes tècnics amb les argiles expansives que hi havia a la zona.

Amb l’obertura del tercer tram, l’A-27 sumarà 22,3 quilòmetres operatius entre Tarragona i la variant de Valls, amb una inversió que s’enfila als 211,7 milions d’euros. El primer tram de 7,8 quilòmetres entre Tarragona i El Morell es va obrir l’agost del 2013 i, el segon, de 9,5 quilòmetres entre El Morell i l’enllaç de la C-37 a Valls, es va posar en marxa a l’octubre.

El tercer tram de l’autovia A-27 transcorre pel terme municipal de la capital de l’Alt Camp, a l’oest del traçat de la carretera N-240. La carretera està formada per dues calçades de set metres d’amplada, amb dos carrils cadascuna. El nou tram disposa de dos enllaços: Valls Oest, que connecta amb la T-742, i Valls Nord, amb l’N-240. S’hi ha construït tres viaductes, dos passos superiors i dos inferiors, que salvaran torrents, carreteres, línies de ferrocarril i camins.

Precisament aquest divendres, els alcaldes de Montblanc i Valls, Josep Andreu i Albert Batet han convocat als mitjans de comunicació a Masmolets, on s’enllaça l’A-27 amb la N-240, per tornar a reivindicar les obres del túnel del Coll de Lilla.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp