Monestir de Poblet

El III Festival de Música Antiga de Poblet tanca amb 2.000 espectadors

S'ha celebrat al monestir durant aquest passat cap de setmana

El III Festival de Música Antiga de Poblet consolida el resultat de públic amb dos mils espectadors que han pogut escoltar l’intensa programació artística dirigida pel Mestre Jordi Savall, i que es projecta com una de les cites culturals més important del panorama català. Durant el passat cap de setmana, les parets del monestir es van omplir de música de gran nivell, amb una gran assistència de públic.

“El valor més important de la música antiga rau en la seva capacitat, com a llenguatge artístic universal, per transmetre sensibilitats, emocions i idees ancestrals que captiven a l’espectador actual, cercant contínuament nous punts d’unió entre Orient i Occident, amb una clara voluntat integradora i de recuperació del patrimoni musical internacional, especialment de l’àmbit mediterrani”, expressava el mestre Jordi Savall.

Així es va expressar al darrer concert de diumenge l’església del complex monàstic de Santa Maria de Poblet, amb la gran voluntat de seguir amb la seva visió de veure en la música “l’únic i veritable pont per a construir un camí possible cap a una Humanitas que recuperi la força de la pau.”

Durant tres nits, el Monestir de Poblet va acollit el III Festival de Música Antiga de Poblet sota el títol de ‘Mil i Una nits de Músiques’, concebut per omplir les nits d’agost de belles músiques de la mà dels conjunts Hespèrion XXI, La Capella Reial de Catalunya i Le Concert des Nations dirigits pel Mestre Jordi Savall, proposant tres concerts: Ramon Llull – Temps de conquestes, de diàleg i de conhort en commemoració als 700 anys de la mort del Beat Ramon Llull; L’Esperit d’Armènia, un concert que reflecteix la memòria viva de l’orient cristià més antic amb músics d’Armènia; i L’Ofrena musical de Johann Sebastian Bach (1685-1750), una obra cabdal del seu Testament que sintetitza a la perfecció el seu saber i el seu talent en l’art de la composició, i especialment en el del contrapunt, la seva fenomenal capacitat inventiva i el seu extraordinari sentit de la forma, de l’estructura i del nombre.

La qualitat de les tres produccions, en els seus diversos formats, no ha deixat, ningú indiferent i el públic ha pogut apreciar la capacitat del Mestre Jordi Savall i dels seus col·laboradors d’arribar a tocar les cordes d’aquell univers que la seva obra està contínuament intentant de projectar, recordant “que la música és un llenguatge universal que necessita ser viscuda i no només escoltada.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp