Ràdio Montblanc

Es posa en marxa la restricció de circulació de camions per la N-240 entre les Borges i Montblanc

La Generalitat insta ara a Foment a aprovar les bonificacions que s'aplicaran als trams de l'AP-2

La Generalitat de Catalunya ha publicat al DOGC d’aquest divendres la restricció de circulació de vehicles de transport de mercaderies de quatre eixos o més per la N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc. El govern català, però, insta ara al Ministeri de Foment a que apliqui les bonificacions perquè els vehicles puguin circular per l’AP-2 sense que suposo un cost extra pels transportistes.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha manifestat que el Govern català “té la feina feta: l’Estat ha de ser més àgil” i per això ha demanat el màxim de celeritat ja que “com més aviat ho puguem aplicar, millor”. Gavín ha recordat el bon resultat que el desviament de trànsit va tenir a l’N-II a les comarques gironines i ha remarcat que a l’N-340 i a l’N-240 “les mesures ja fa temps que es van acordar i s’han de fer efectives al més aviat possible”. Per aquest motiu, “no hi ha justificació per al retard” en l’aprovació de les mesures que corresponen a l’Estat. L’acord amb l’Estat, que es va fer el setembre de 2017 entre el ministeri de Foment i el conseller de Territori, Josep Rull, comptava amb el suport d’una trentena de municipis afectats pel pas de les vies en aquests trams, i s’havia de poder fer efectiu en pocs mesos.

El Govern català, a través del Servei Català de Trànsit, ha publicat ja la resolució per la qual s’estableixen les restriccions i, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, ha instal·lat la senyalització vertical que informa de la restricció de vehicles pesants a la N-340 i a la N-240. només queden pendents les gestions del Govern central.

A les comarques de Tarragona, la mesura afecta a la N-340 entre Alcanar i l’Hospitalet de l’Infant i entre Altafull i Vilafranca, i a la N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc. L’objectiu d’aquestes restriccions és contribuir a descongestionar i reduir la sinistralitat en aquestes carreteres i millorar la mobilitat, si més no, fins que les característiques de les infraestructures assoleixin una major seguretat i fluïdesa viària.

Els desviaments es faran cap a l’AP-2 i l’AP-7, atès que constitueixen una alternativa de més capacitat i millor traçat. La implantació d’aquestes mesures permetrà desviar entre 3.800 i 4.000 camions diaris de la N-340 cap a l’AP-7, la qual cosa millorarà la seguretat i la fluïdesa en la carretera. D’altra banda, la mesura permetrà treure de l’N-240 uns 1.400 vehicles pesants cada dia.

La resolució ja s’ha publicat al DOGC però ara cal que Foment aprovi les bonificacions corresponents que s’hagin d’aplicar als trams de les autopistes AP-7 i AP-2 perquè es pugui fer efectiva la mesura.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp