Cedida

Foment començarà a excavar el túnel de Lilla el 2017 però amb menys pressupost

Montblanc i Valls s'han reunit aquest dilluns a Tarragona amb els responsables del ministeri

Finalitzar l’últim tram de l’A-27 fins a Montblanc l’any 2019. Aquest és el termini que ha fixat el govern estatal després de reprendre, han confirmat des de la subdelegació, les obres d’aquesta infraestructura viària el passat divendres. Unes obres que han de bastir un tram de 5,1 quilòmetres i que estan pressupostades globalment en 84 milions d’euros.

Des de la subdelegació s’ha assegurat que pel proper exercici pressupostari es preveu incloure una partida de deu milions d’euros (notablement inferior als 28 milions previstos inicialment) per garantir que s’avanci en l’obra. Aquest fet ha creat malestar entre els representants dels Ajuntaments de Montblanc i Valls, que continuaran lluitar per augmentar la dotació pressupostària. Una reunió, la d’aquest dilluns, que a petició dels representants polítics de la zona es repetirà de forma trimestral amb la voluntat d’exercir un seguiment de l’evolució dels treballs que fiscalitzi l’obra.

Els treballs a l’últim tram de l’A-27, paralitzats des del 2010, s’han reprès amb tasques de condicionament de l’exterior de les boques del túnel, mentre s’estudia les millors solucions tècniques per resoldre els problemes geotècnics del sòl del coll de Lilla. Un estudi que tècnics de foment ja han presentat als representants d’ajuntaments. També s’estudien quines seran les condicions tècniques que determinaran el pas pel túnel de matèries perilloses. El túnel es començarà a excavar l’any 2017.

Després del pas pel Coll de Lilla, les obres de l’A-27 haurien de continuar amb la connexió de l’A-27 amb l’AP-2 a Montblanc de 5 quilòmetres i una inversió de 20 MEUR. Està aprovada l’ordre d’estudi per a la redacció del projecte i està pendent de licitació la seva redacció. Es tracta de duplicar la calçada de la N-240 entre la fi de l’A-27 a l’entorn de Lilla i la calçada ja duplicada de la N-240 a la variant de Montblanc per tal de connectar l’autovia A-27 amb l’autopista AP-2 i la N-240 a l’entorn de Monblanc. Aquest enllaç, de menys de cinc quilòmetres, és clau. Els representants del territori apunten que cal que s’executi en paral·lel al túnel i és necessari no esperar a acabar l’autovia per posar aquest projecte en marxa. A més, recorden que no està sotmès a qüestions ambientals perquè es tracta d’un traçat molt curt.

Sobre el pas de mercaderies perilloses, Andreu assenyalava que, tot i que tècnicament el túnel permet que hi transitin, Foment està duent a terme un estudi per tenir en compte si hi ha alternatives més segures a utilitzar-lo. Sobre la taula hi ha possibilitats com utilitzar altres vies o bé limitar el pas d’aquests transports a uns determinats dies i hores.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp