Xavier Lozano

Foment posa en marxa el pla pilot per bonificar els camions que passin per l’AP-2 entre Montblanc i Lleida

Servirà per desviar, de manera voluntària, els vehicles pesants de la N-240 a partir de l'1 de juliol

El Ministeri de Foment posarà en marxa, el proper 1 de juliol, el pla de desviament voluntari de camions per les carreteres convencionals a les autopistes de peatge. És el cas dels vehicles pesants que passen per la N-240 entre Montblanc i Lleida, i que ara tindran bonificacions si passen per l’autopista AP-2.

El Ministeri posarà en pràctica aquest prova pilot a sis trams de carretera de tot l’Estat, entre ells el de Montblanc-Lleida. La mesura estarà en vigor fins el proper 30 de novembre i permetrà bonificar fins al 50% de la tarifa del peatge a aquells vehicles que passin per l’autopista i no per la nacional.

Es dona el fet que fa uns dies, el conseller de Territori, Santi Vila, va aparcar la opció de desviar els camions per l’AP-2 i va prometre pactar-ho amb el transport.Va ser el compromís que va adquirir el Conseller després d’una reunió mantinguda el passat dijous.

Montblanc creu que no tindrà resultat
L’alcalde de Montblanc en funcions, Josep Andreu, creu que la mesura no funcionarà, i posa com a exemple el cas entre Fraga i Alfajarín, on assegura que també s’ha posat en marxa aquesta solució i que no ha tingut resultat. “Ha de ser obligatori que els camions passin per l’autopista, sinó no ens en sortirem”, explica Andreu.

Josep Andreu assegura que s’hauria de complir la directiva europea i aplicar l’eurovinyeta. “Crec que amb una normativa més tova i amb la participació de la concessionària i la Generalitat, s’hauria d’aplicar la directiva europea, amb una tarifa per camions molt ajustada i econòmica i implantar la obligatorietat per resoldre aquestes temes que fa tants anys que duren”.

El col·lectiu Conca22 ho veu insuficient
El col·lectiu Conca22 està lluitant, des de fa temps, per millorar la comunicació entre Montblanc i Lleida. Si bé van veure interessant aquesta mesura, creuen que és totalment insuficient ara que s’ha anunciat que no serà obligatori i que no serà gratuït. “Això tindrà el resultat que tindrà, ho trenca tot quan es diu que és voluntari i no obligatori, valia la pena apostar-hi decididament per fer-ho gratuït i de manera obligatòria”, explica un dels seus portaveus, Salomó Torres.

Així, el col·lectiu veu insuficient aquesta mesura i desconfia que això ajudi a reduir el trànsit de vehicles pesants per la N-240.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp