Josep Ardila

Interior difondrà l’aplicació del 112 entre els boletaires dels boscos de Poblet

El Departament està treballant en la creació d'un mapa de cobertura per millorar la senyal de telefonia

El Departament d’Interior de la Generalitat i el Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet difondran entre els boletaires l’aplicació per a mòbils del número d’emergències 112. Aquest dimecres ho han presentat als alcaldes de la Conca de Barberà en un acte al Consell Comarcal.

L’objectiu és potenciar l’ús d’aquesta aplicació en zones rurals, especialment entre el col·lectiu de boletaires, molt nombrós a la zona de la Conca de Barberà. Si bé aquí no s’ha detectat cap problema ni incidència, el Departament i el Paratge difondran l’aplicació entre els visitants, a través de díptics informatius. El PNIN els distribuirà en els punts d’informació de què disposa i també els entregarà amb el carnet de boletaire. “Hem triat la zona de Poblet perquè hi ha una gran quantitat de boletaires i molts excursionistes, i on es important fer-ne difusió”, ha explicat des de Montblanc el director general d’interior, Cèsar Puig.

Des del paratge, el tècnic Xavier Buqueras ha valorat de manera positiva l’acord amb el Departament d’Interior i ha destacat que “a Catalunya hi ha més d’un milió de persones que, almenys un cop per temporada, van a buscar bolets”. Només al paratge, aquest 2015 s’han expedit 945 autoritzacions de boletaire, i per tant la difusió de l’aplicació serà important entre els visitants del PNIN.

L’app My112 és gratuïta i serveix per avisar als serveis d’emergència de la Generalitat de forma ràpid. A més, l’operador del 112 pot rebre de manera automàtica la posició de la persona que truca a través de la geolocalització.

La cobertura, una assignatura pendent
Des del Departament d’Interior s’ha explicat que estan treballant en la creació d’un mapa de cobertura per conèixer les zones de Catalunya on no arriba la senyal de telefonia mòbil. A la Conca hi ha diversos punts negres que fa temps que reclamen millores, com ara a la zona de Pontils. El director del CAT112, Federic Adan, ha destacat que “hi ha algunes zones on no existeix la cobertura, moltes de difícil accés, però estem treballant en millorar-ho i amb contacte directe amb les diverses operadores, per identificar on podem demanar una implicació major de les companyies de telefonia”.

Precisament el president del Consell Comarcal, Josep Pijoan, ha dit durant la presentació de l’aplicació que “hi ha zones de la comarca on hi ha molts problemes de cobertura, esperem que ho puguem solucionar ben aviat”.

L’aplicació funciona sempre que tingui alguna cobertura de telefonia mòbil, encara que no sigui la de l’usuari que realitza la trucada. Ara bé, no funciona si la trucada es vol realitzar des d’un lloc on no hi ha senyal de cap companyia de telefonia.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp