Turisme de Montblanc

La desena edició de Clickània marca un rècord i tanca amb uns 20.000 visitants

Durant els sis dies de festival, Montblanc s'ha omplert de públic familiar i aficionats als clicks de Playmobil

Clickània ha tornat a convertir Montblanc en la capital catalana dels clicks de Playmobil i al llarg dels sis dies de la desena edició del festival s’ha assolit un rècord de visitants amb 19.550 persones. El primer cap de setmana, que va ser excepcional amb quatre dies de festival, es van registrar 13.100 visitants i el segon, n’hi va haver 6.450. El dia amb més visitants va ser el dissabte 14 d’octubre, amb 4.300.

Durant el festival s’ha tornat a posar de manifest que a Clickània hi ha un gran volum de públic repetidor, que coneix bé el festival i que valora les activitats que s’hi fan, alhora que hi ha públic nou que ha conegut el festival a través dels mitjans de comunicació, les xarxes social i la recomanació d’amics i familiars. La major part respon a una tipologia familiar i majoritàriament prové de Catalunya i del nord del País Valencià.

Els visitants han vlorat positivament la programació amb l’exposició de diorames, l’espai de venda, l’àrea de jocs patrocinada pel càmping Serra de Prades, les demostracions, els tallers, les actuacions al carrer, el concurs del click amagat o el concurs de diorames, entre altres. També han estat molt ben acollides les novetats de la desena edició com el taller de miniatures, les demostracions de maquetisme i les actuacions de l’Small River Brass Band i de les diverses colles del folklore local.

Els milers de visitants que han passat per Clickània han ajudat a dinamitzar el teixit econòmic de la vila. Els comerços i, molt especialment, els restaurants han notat l’efecte del festival. Novament hi ha hagut implicació de la Unió de Botiguers i Comerciants de Montblanc, patrocinadora de les actuacions de carrer.

Clickània, ja des de la primera edició del festival l’any 2008, s’ha consolidat com el segon esdeveniment amb major capacitat d’atracció a Montblanc després de la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi i compta amb la col·laboració i complicitat dels Guies de Montblanc, el Museu Comarcal de la Conca de Barberà, l’Associació Medieval i Protecció Civil a més dels departaments de l’Ajuntament de Montblanc, dels Serveis de Manteniment i la Policia Local.

Clickània es troba a la part central del calendari d’esdeveniments de tardor que organitza l’Oficina de Turisme de Montblanc, per la qual cosa ara ja es començarà a viure amb intensitat Safrània, la Fira de Sant Martí dedicada als productes agroalimentaris de la Conca de Barberà, que se celebrarà els dies 3, 4 i 5 de novembre.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp