Diputació de Tarragona

La Diputació de Tarragona invertirà 3 milions d’euros en la promoció del turisme familiar

Montblanc forma part del conveni del PECT TurisTIC en família

L’Ajuntament de Montblanc ha signat aquest dilluns un conveni com un dels socis del projecte PECT de competitivitat turística del territori que lidera la Diputació de Tarragona. Fins l’any 2020, es desenvoluparan a les comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre accions amb una inversió global de 3.729.523,27 euros, finançada al 50% pels fons europeus de desenvolupament regional FEDER.

La Diputació de Tarragona aportarà 1.410.689,72 euros i la resta d’institucions i entitats implicades completaran el pressupost total. Les actuacions s’agrupen entorn l’anomenat Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) TurisTIC en família, que compta amb les següents entitats sòcies per a la seva execució: Universitat Rovira i Virgili, Patronat de Turisme de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Fundació Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, Centre de Difusió Tecnològica de la Fusta i el Moble de Catalunya, Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i Ajuntament de Montblanc.

L’objectiu dels diferents agents que hi intervenen és generar competitivitat, innovació, creixement i nova ocupació directa i indirecta, convertint les destinacions turístiques de la Costa Daurada i de Terres de l’Ebre en referència innovadora global del turisme familiar.

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i representants de les diferents entitats que participen del projecte PECT TurisTIC en família han signat aquest matí el conveni que estableix el pressupost, la gestió i l’execució de les diferents actuacions, d’acord amb un pla plurianual previst fins l’any 2020.

El PECT TurisTIC en família és la materialització de les estratègies territorials i sectorials concebudes per la Regió del Coneixement i que la Diputació de Tarragona i la Universitat Rovira i Virgili han anant desenvolupant al voltant del turisme i de la promoció de la regió en els darrers anys.

L’acord per articular projectes d’especialització i competitivitat territorial a les comarques de Tarragona es va prendre el 17 de setembre de 2016 durant una reunió convocada per la Diputació de Tarragona i la URV amb ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants, amb la participació en el debat de totes les administracions locals i els agents socioeconòmics. Fruit d’aquesta reflexió conjunta, posteriorment, van concretar-se els diferents projectes, que en el cas de les actuacions que lidera la Diputació de Tarragona s’agrupen entorn al PECT TurisTIC en família.

A més del PECT TurísTIC en família, la regió posarà en marxa també altres PECT, que compten, també, amb el suport de la Diputació de Tarragona, a través d’una aportació global de d’1.334.509,80 per a les seves actuacions (un 25% de la despesa elegible dels projectes).

En el cas de Montblanc, el projecte s’ha batejat amb el nom ‘La història fa turisme’ i té l’objectiu de crear un producte d’experiència vinculat al turisme familiar, a partir de l’espai del celler modernista de Montblanc – de propietat municipal i Bé Cultural d’Interès Local- que acull l’Oficina de Turisme o un punt de promoció del producte agroalimentari local. La proposta vol oferir un punt d’atracció amb un relat lligat a la terra, el paisatge, la història, el patrimoni i els hàbits saludables, vinculat a l’oferta i les marques existents Montblanc Medieval i Ruta del Cister.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp