La Diputació de Tarragona, en col·laboració amb els Consells Comarcals, impulsa un any més els Plans d’Ocupació Comarcals amb l’objectiu de dinamitzar el mercat laboral al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre. El president de la Diputació, Josep Poblet, i els presidents i representants dels 10 Consells Comarcals han signat els convenis que milloraran entorns naturals i urbans de 119 municipis de la demarcació i que proporcionaran feina a 50 persones durant sis mesos.
A cada comarca, un grup de 5 persones (4 peons i un responsable) que fins ara es trobaven en situació d’atur seran contractades, seleccionades i dirigides per la Diputació de Tarragona per posar-se al servei dels projectes que els Consells Comarcals, atenent a les necessitats dels municipis, hauran triat per ser executats. Cadascun d’aquests Plans d’Ocupació Comarcals tindrà una durada de 6 mesos. Durant aquest període, els beneficiaris també rebran formació complementària dirigida a millorar les seves habilitats personals i professionals i a afavorir la posterior inserció al mercat laboral. A més, en finalitzar el pla, la Diputació també els oferirà suport en la recerca activa de feina i els farà un seguiment per avaluar la seva situació laboral.
Els Plans d’Ocupació Comarcal d’aquest any se centraran majoritàriament en l’especialitat forestal. Gràcies a aquests projectes, es realitzaran millores en 119 municipis de la demarcació (un 65% del total). El pressupost que la Diputació destina aquest 2017 per a la realització dels 10 plans d’ocupació comarcals és de 573.659,80 euros, que inclouen la contractació dels treballadors, l’adquisició dels EPI’s i d’altres despeses de funcionament, com el combustible o reparació de maquinària.
En el cas de la Conca de Barberà,, però, es duran a terme actuacions de millora en l’entorn urbà. Principalment, d’embelliment de parcs i espais verds, a més de tasques de pintura i construcció a espais públics dels 22 municipis que conformen la comarca i a diferents instal·lacions del Consell Comarcal.
A la signatura, que s’ha fet aquest dijous a Tarragona, hi ha participat el president de la Diputació, Josep Poblet i els presidents dels consells comarcals, entre ells el de la Conca de Barberà, Francesc Benet.
Estudis de Ràdio Montblanc
Carrer Poblet i Teixidó, 10
43400 Montblanc
Tel. 977 86 23 23