Diputació de Tarragona

La Diputació vol impulsar turísticament els cellers modernistes del territori

Entre ells, els de Sarral i Barberà de la Conca

La Diputació de Tarragona vol impulsar un projecte per crear oferta turística a l’entorn del patrimoni arquitectònic dels cellers modernistes de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. El projecte coordinat pel Patronat de Turisme de la Diputació respon a cinc objectius: analitzar l’oferta enoturística dels cellers modernistes; donar-los suport en la conceptualització, estructuració i disseny de nous productes enoturístics i millorar els existents; disposar d’un portafolis d’experiències enoturístiques de qualitat integrant paquets enoturístics vinculats als cellers modernistes; generar un relat integrat de promoció turística dels cellers modernistes, i crear una plataforma web de suport a la promoció i comercialització.

Després de mesos de treball, durant els quals s’han realitzat un total de 22 sessions als vuit cellers modernistes, s’ha elaborat un complert document, presentat aquest dijous. La iniciativa ha comptat amb el suport dels consells comarcals de la Conca de Barberà, l’Alt Camp, la Terra Alta i el Priorat, a més de l’Agència Catalana de Turisme.

Els cellers modernistes es troben situats a Gandesa, Pinell de Brai, Falset Marçà, Cornudella de Montsant, Nulles, Vila-rodona, Barberà de la Conca i Sarral, i són joies arquitectòniques de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, vinculades al món rural cooperatiu.

El projecte recull propostes de millora i reptes per a cada un dels cellers modernistes fruit de l’acurat anàlisi realitzat. També conté un catàleg d’experiències concretes a oferir a cada un, per mitjà d’empreses de serveis turístics del seu entorn o directament des dels propis cellers. A més, proposa un nou logotip i línia gràfica que s’inspira en les formes arquitectòniques dels cellers, que s’adapta com a imatge individual de cada un. A més, també fa una proposta de creació d’un web que aplegui totes les experiències i informació del projecte.

El Patronat de Turisme de la Diputació també preveu fer una campanya de promoció d’aquestes experiències enoturístiques a la tardor, adreçada al mercat català i de proximitat.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp