Cedida

L’arribada del 4G a Montblanc provoca problemes amb la recepció de la TDT

Les operadores han habilitat un servei gratuït per poder solucionar els problemes d'incompatibilitat

L’arribada del 4G a Montblanc està provocant problemes de recepció de la TDT a algunes llars de la vila. Per garantir la compatibilitat de la nova tecnologia amb la Televisió Digital Terrestre (TDT), els operadors de telefonia mòbil han posat en marxa “Llega800”, una entitat encarregada de solucionar qualsevol afectació en la recepció del senyal de televisió.

El desplegament 4G s’emmarca en els que estableix el Reial Decret 805/2014, de 19 de setembre, amb data 1 d’abril de 2015 en què es va procedir a l’alliberament de les freqüències entre 790 i 862 MHz (canals 61 al 69 de UHF) que fins llavors es feien servir per a la recepció de la Televisió Digital Terrestre, procés també conegut com Dividend Digital. A partir de llavors, aquestes freqüències van ser assignades a les operadores de telefonia mòbil per prestar els seus serveis de telefonia mòbil 4G.

Amb la xarxa 4G s’ha obert la porta a innovadors serveis i aplicacions, a més de proporcionar significatives millores tant en la velocitat de descàrrega, com d’enviament de dades -fotos, música o continguts audiovisuals d’alta definició- o permetre treure el màxim partit a aplicacions en línia, com els videojocs.

La nova generació de la tecnologia 4G també facilita la introducció de nous serveis en l’àrea empresarial i de les administracions públiques, com aplicacions empresarials en mobilitat amb alt contingut multimèdia o l’ús de la videotrucada, entre d’altres.A més, la major cobertura que arriba al 4G a la banda de 800MHz millorarà el servei a l’interior d’edificis i serà la banda que permeti estendre geogràficament el servei de forma eficient.

Per garantir la compatibilitat amb la TDT, Llega800 presta als ciutadans una sèrie de serveis gratuïts que inclouen, d’una banda, una actuació prèvia, gràcies a la qual els ciutadans que resideixin en zones de major afectació rebran una comunicació al seu domicili que els informarà que a partir d’aquest moment podran sol·licitar de forma gratuïta l’adaptació de l’antena del seu edifici per evitar possibles incidències.

I, d’altra, un procediment correctiu, després de l’encesa de les estacions, pel qual llega800 s’encarregarà d’atendre els usuaris afectats gestionant i resolent possibles afectacions també sense cap cost.

Per gestionar aquests serveis, s’ha posat a disposició dels ciutadans un telèfon d’atenció gratuït (900.833.999). També es pot consultar tota la informació de referència al web www.montblancdigital.cat

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp