RM

Les empreses de la Conca reclamen millors infraestructures i l’impuls turístic i econòmic

Són algunes de les conclusions d'un estudi elaborat per la CEPTA i la URV

Els empresaris de la Conca de Barberà demanden que la comarca millori la seva connectivitat tant a escala física, a partir d’infraestructures de comunicació potents, com a través de tecnologia que permeti connectar la comarca i fer-la més competitiva i un pol d’atracció de noves empreses.

Aquestes són algunes de les dades que aquest passat dilluns es van exposar a la seu de Concativa, a Montblanc, durant la presentació de les conclusions de les Jornades Empresa i Territori, organitzades per CEPTA, la URV, la Diputació de Tarragona i els diversos consells comarcals de cadascun dels territoris que participen en el projecte.

La sessió completava la trobada que es va celebrar durant la passada primavera va servir per enumerar aquelles accions que, segons el parer de l’empresariat local, són vitals per mantenir la força empresarial de la comarca. Els autors de l’estudi han compactat aquestes mesures en vuit grans actuacions estratègiques que es derivaran als responsables que corresponguin per impulsar-les i es vetllarà pel seu compliment de cara al futur.

“No volem que aquest document sigui un pla estratègic, sinó que volem que tingui aplicació pràctica i que els mateixos participants puguin reelaborar el contingut perquè sigui el màxim de precís possible”, apuntava aquest dilluns el director de la Càtedra d’Economia Local i Regional de la URV, Juan Antonio Duro, un dels encarregats de presentar l’estudi, juntament amb la resta de les entitats organitzadores de l’estudi, entre elles CEPTA. Així, durant el pròxim mes, els empresaris que van prendre part en el projecte poden presentar els seus comentaris.

D’entre les millores que reclamen les empreses de la comarca, destaca una millor connectivitat, amb la finalització d’obres com l’A-27 o la reducció o eliminació del peatge de l’AP-2 fins a Lleida. També volen millorar la competitivitat del sector primari, adaptar l’oferta formativa a les necessitats del teixit industrial de la Conca o millorar l’oferta turística amb la creació de places hoteleres de qualitat. També reclamen augmentar el posicionament de la marca Conca de Barberà i millorar la inserció laboral.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp