Josep Morató/EFMR

Les fires de tardor de Montblanc deixen 1 milió d’euros a la comarca

En cinc anys l'estimació és que s'ha doblat la xifra d'ingressos directes i indirectes en el territori

L’estudi de l’impacte econòmic de les fires de tardor de Montblanc per la Conca de Barberà s’ha xifrat en 1 milió d’euros. És el resultat de l’estudi que s’ha fet arrand e la suma de 29.300 visitants a Terrània, Clickània i la Fira de Sant Martí. En les últimes setmanes s’ha estat treballant per intentar obtenir una dada de l’impacte econòmic que generen els esdeveniments en el territori. No només a Montblanc, també a la Conca de Barberà i a alguna zona veïna de l’Alt Camp. En cinc anys l’estimació és que s’ha doblat la xifra d’ingressos directes i indirectes en el territori, a causa d’aquests esdeveniments.

S’ha agafat com a referent un treball similar fet l’any 2009, quan les xifres totals de visitants van ser una mica inferiors (uns 27.000 visitants). En aquell moment, es va estimar que l’impacte havia estat d’una forquilla entre els 500.000 euros i els 700.000 euros. Respecte al cas d’enguany, cal tenir en compte tres factors que influeixen en negatiu i en positiu. La crisi és el negatiu: en general, el consumidor no fa una despesa tant gran com el 2009. Els positius són dos: la consolidació dels esdeveniments fa que el públic fidel i interessat no sigui tan sensible a aquest fet, i enguany, Clickània ha tingut una durada de dos caps de setmana.

L’any 2009 es calculava que, per cada euro que inverteix l’Ajuntament de Montblanc en l’organització dels tres esdeveniments, el coeficient de multiplicació que es podia aplicar a l’impacte econòmic en el territori era de 10. Actualment, aquesta excel·lent xifra es pot considerar que segueix sent vàlida i podria, fins i tot, veure’s augmentada.

El mateix impacte que la Setmana Medieval

Cada Primavera, la Setmana Medieval té un impacte al territori que, com a mínim, iguala les xifres de Terrània, Clickània i la Fira de Sant Martí. Això significa que, en quatre moments concrets de l’any (que al 2014 han suposat sis caps de setmana), l’impacte econòmic generat supera els 2,5 milions d’euros.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp