Ràdio Montblanc

L’oficina comarcal del consumidor registra xifres rècord de consultes ateses

Durant el 2016 s'han gestionat 117 reclamacions, un 30% més que l'any anterior

L’oficina de consum de la Conca de Barberà ha registrat 117 consultes ateses durant el 2016, un 30% més que l’any anterior, quan se’n van registrar 90. Tanmateix s’han atès 466 consultes, el que representa les xifres més elevades des de que l’oficina dona el servei

L’oficina de consum de la Conca de Barberà executa competències de consum per delegació o encàrrec de gestió de l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya. És un organisme d’àmbit comarcal que informa a les persones consumidores sobre els seus drets i deures i tramita les seves queixes, reclamacions i denúncies que puguin sorgir amb les empreses. Així mateix es desenvolupen tasques de mediació per resoldre els conflictes entre consumidors i agents econòmics. L’objectiu d’aquesta oficina és defensar els drets dels consumidors davant de les irregularitats, pràctiques comercials deslleials i altres incidències que es donen actualment al mercat.

Un 50% de les reclamacions realitzades des de aquesta oficina han arribat a un acord (és a dir, s’han resolt favorablement) mentre que l’altre meitat o be la reclamació no ha prosperat o s’ha traslladat a altres organismes competents per a la seva tramitació. Els pobles de la Conca on es reben més reclamacions són de Montblanc, l’Espluga de Francolí, Santa Coloma de Queralt, Sarral, Blancafort, Solivella i Vimbodí i Poblet.

Els sectors que generen més reclamacions són els relacionats amb la telefonia mòbil, llum, gas, assegurances, reparacions diverses en habitatges, compres per internet, garanties, etc.

L’horari d’atenció al públic de l’oficina és els divendres de 9 a 14:30h al Consell Comarcal de la Conca de Barberà, es recomana reservar la visita al Tel. 977861232 i també pots contactar a: consumconca@concadebarbera.cat

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp