infoceramica.com

Montblanc fa un balanç satisfactori de l’activitat turística durant el 2014

Les fires de tardor han portat a la vila 30.000 persones

Montblanc fa un balanç positiu de l’activitat turística d’aquest any. Tot i que encara no s’han donat dades globals dels visitants ja que falta un mes per l’any, si que s’ha apuntat que els objectius de qualitat s’han assolit. El consistori ha destacat que el turisme està aconseguint dinamitzar econòmicament el municipi

Si que hi ha xifres dels esdeveniments de tardor, que han ajudat a desestacionalitzar el turisme de la vila durant els darrers mesos. Entre Terrània, Clickània i la Fira de Sant Martí han passat per Montblanc 30.000 persones, unes xifres que Turisme considera positives, però amb alguns matisos.

Per exemple, la fira agroalimentària de Sant Martí ha rebut enguany menys visitants que l’any passat, si bé destaquen que és l’edició que ha tancat més contractes entre proveïdors i distribuïdors. La regidora de turisme, Ariadna Ferrer, ha explicat durant la roda de premsa de balanç turístic que de cara a l’any vinent es planteja canviar les dates de la fira.

Enguany també ha estat el primer que s’ha utilitzat el claustre de Sant Francesc com a espai expositiu. Les diverses sales del centre cultural Anselm Turmeda han servit per esponjar els visitants i per poder-hi fer més activitats paral·leles.

El balanç de turisme també ha destacat la creació de nous productes com l’Astronatura’t, lligat a la natura i l’astronomia; les campanyes adreçades al turisme de calçotada o la presentació del curtmetratge de la Llegenda de Sant Jordi a Barcelona.

Aquesta 2014 també serà recordat per la creació de la nova visita guiada sobre el 1714 i Francesc de Castellví o per les diverses xerrades que l’Oficina de Turisme ha fet a diversos indrets de Catalunya, posant la gestió turística de la vila com a exemple a seguir.

També s’ha destacat com un èxit la forta presència a les xarxes socials de l’Oficina de Turisme de Montblanc, que s’ha convertit en una bona manera de donar a conèixer les activitats i esdeveniments i crear feedback amb els possibles turistes.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp