Ajuntament de Valls

Montblanc i Valls reclamen celeritat en les obres de l’A-27 i del túnel del Coll de Lilla

Els alcaldes de les dues capitals de comarca signen un acord per potenciar els polígons industrials

Montblanc s’afegirà al pacte industrial del Camp de Valls, un projecte nascut amb la voluntat de crear sinèrgies entre els diferents poligons industrials de l’Alt Camp, del qual ja en formen part una dotzena de municipis d’aquesta comarca, que s’arreceren sota el paraigües de Valls. Els dos alcaldes de les capitals de comarca, Albert Batet i Josep Andreu, han anunciat la voluntat de sumar complicitats per mantenir la tendència a l’alça de les seves economies industrials, amb l’aposta d’empreses per aquests territoris, com pot ser el cas d’IKEA o Griffith Foods a Valls, o les perspectives de creixement de la Mahle o la Simo a Montblanc. Adverteixen però, que la vertebració d’un pol industrial comú necessita de la consolidació d’infraestructures con l’A-27. Així ho reivindicava l’alcalde de Valls, Albert Batet, que destaca que “en aquest sentit, cal que es materialitzi l’A-27. Sabem que hi ha el projecte fet, però demanen celeritat, no és satisfactòria la velocitat amb la que es treballa”.

Coincideix amb aquesta visió l’alcalde de Montblanc, que tot i aprovar els marges de temps previstos en les propostes de pressupostos estatals que fixen com a termini per acabar les obres el 2020, reivindica al mateix temps celeritat. Josep Andreu destaca que “si es compleixen les disposicions pressupostàries que estaven previstes, jo firmo”.

Actualment s’estan duent a terme els treballs previs que han de servir per definir els accesos al futur tunel, de gairebé 2 quilòmetres que travessarà el coll de Lilla. Unes obres pressupostades en 84 milions d’euros que completaran un últim tram d’autovia de 5,6 quilòmetres, a les que també s’hauria d’afegir l’enllaç entre el final del túnel i l’AP-2.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp