Oficina de Turisme Montblanc

Montblanc tanca el 2016 amb 60.000 persones ateses a l’Oficina de Turisme

La Setmana Medieval, la Setmana Santa i els festivals van ser els moments de l'any de màxima activitat

L’Oficina Municipal de Turisme de Montblanc ha tancat el 2016 fent balanç de les dades estadístiques recollides durant l’any. El 2016 s’ha tancat amb uns bons resultats, que el converteixen en el segon millor des que va obrir aquest servei l’any 2000.

Tant el nombre de consultes (16.934) com que persones ateses (59.938) són unes magnífiques dades, només superades per les excepcionals de l’any anterior havien estat 18.184 i 59.995. És curiós observar que s’han atès pràcticament les mateixes persones amb un nombre inferior de consultes. Això es deu al fet que han augmentat el nombre de grups atesos, un perfil de visitant que amb l’esclat de la crisi va baixar sobtadament.
Aquestes dades no fan altra cosa que confirmar Montblanc com una de les principals destinacions turístiques de l’interior de Catalunya, especialment en visitants de diverses hores.

Al llarg de l’any, l’activitat ha estat similar a la de l’any anterior, amb una baixada a l’octubre que correspon al fet que Clickània va tenir un dia menys de durada.

La resta de mesos han tingut oscil·lacions positives i negatives molt poc importants. Els grans pics d’activitat van tornar a ser la Setmana Santa i la Setmana Medieval, a l’abril; la consolidació de Brickània, al juny; i els esdeveniments de tardor (Terrània, Clickània i Safrània) que han generat activitat al setembre, l’octubre i el novembre. Fora de la coincidència amb esdeveniments, l’activitat ha estat similar: creixent el primer trimestre durant època de calçotades; estable a l’estiu; i de davallada al final.

Aquestes dades fan referència a l’activitat de l’Oficina de Turisme, tant l’espai tradicional a l’interior de l’antiga església de Sant Francesc, com els punts mòbils que s’instal·len en ocasió dels esdeveniments turístics, i que enguany n’ha sumat un de nou al Càmping Montblanc Park durant els mesos de juliol i agost. Encara que no es disposa de dades específiques de l’activitat del sector privat, no és aventurat considerar que és semblant en restaurants, cafeteries, comerços i allotjaments del municipi.

L’Oficina de Turisme de Montblanc seguirà prioritzant les accions de promoció adreçades al públic de proximitat, el principal any rere any. Se seguirà apostant per campanyes que tinguin a veure amb la gastronomia, els productes de proximitat i les experiències que es poden viure al territori. Es donarà especial protagonisme al ventall de visites guiades i es reforçarà la presència cada cop més consolidada a les xarxes socials.

Finalment, aquest any sí, s’estrenarà la nova ubicació de l’Oficina de Turisme per poder millorar el servei d’atenció al visitant. L’edifici modernista de l’antic celler cooperatiu passarà a ser el punt 0 de l’activitat turística de Montblanc.
I també s’espera poder estrenar el Museu del Pessebre de Catalunya a Montblanc que s’ha de convertir en un nou element de dinamització.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp