Oficina de Turisme

Montblanc tanca el primer trimestre del 2018 amb les millors xifres turístiques des del 2014

Des de gener a març s'han atès a més de 7.500 persones

L’Oficina de Turisme de Montblanc ha tancat el primer trimestre amb 2.113 consultes ateses, cosa que significa haver donat servei a 7.527 persones. Aquesta arrencada de l’any es valora positivament ja que es tractava del primer hivern a l’antic celler modernista i confirma l’encert del trasllat des de l’antiga església de Sant Francesc. A més, són les millora xifres des del 2014.

Les bones xifres també s’han observat en les visites guiades de grup, escolars i de cap de setmana, que han coincidit amb l’oferta de 2×1 per a qui reservava la calçotada en un restaurant del municipi. Entre gener i març més de 3.000 persones han fet alguna de les modalitats de visita guiada. Com cada any, la calçotada ha estat un important atractiu del territori per a públics de proximitat que combinen història, monuments i natura amb gastronomia.

La nova oficina de turisme s’està convertint en un autèntic punt zero de l’experiència turística a Montblanc, el lloc on informar-se i realitzar posteriorment una passejada per la vila. Com a punt d’inspiració turística ha esdevingut un lloc ideal on fer-hi exposicions. En aquest temps se n’han vist dues: de fotografies del PNIN del Bosc de Poblet i de les il·lustracions de Joan Vizacrra del conte Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac de David Ortín, a punt de ser substituïda.

Una bona Setmana Santa

Aquests tres primers mesos de l’any han coincidit amb diverses efemèrides que han ajudat a dinamitzar turísticament Montblanc. Al mes de març s’han concentrat la proclamació de Montblanc com a Capital de la Sardana de 2018, la segona edició de la Vila del Llibre i la Setmana Santa que enguany ha tornat a ser al març.

Precisament aquests dies han registrat unes xifres excel·lents de visitants, amb 584 consultes ateses de dilluns a diumenge, això ha suposat donar servei a 1.839 persones. Són dades lleugerament superiors a les de l’any passat, tot i que aleshores Setmana Santa fou a l’abril.
Per cloure la Setmana Santa es va celebrar la Vermutada Popular i Musical, una proposta que serví d’estrena de #Safrània365 l’evolució de l’antiga fira Safrània. El dissabte i el diumenge al migdia hi va haver un gran ambient davant l’antic celler modernista de Montblanc. El públic assistent es va mostrar satisfet per la nova proposta, i els productors participants van servir més de 2.000 tastos de vermut, un volum molt satisfactori.

Tres mesos de molta activitat

Aquests primers mesos de l’any no només han servit per preparar la nova programació de petits esdeveniments relacionats amb la gastronomia i els productes de proximitat, també per anar enllestint detalls de la resta. Ja es disposa del cartell de Brickània i s’ha tancat el programa. De Terrània s’han programat l’exposició central i els tallers, i s’ha fet la preinscripció de ceramistes participants. I de Clickània, tot just s’ha començat a plantejar la programació i s’ha obert la preinscripció per a dioramistes i botiguers.

L’Oficina de Turisme de Montblanc ha aprofitat molt bé l’arrencada de l’Any del Turisme Cultural que promou l’Agència Catalana de Turisme per a 2018. A les xarxes socials s’està treballant en la línia de vincular qualsevol acció a aquesta efemèride. L’activitat està sent destacable: s’han superat els 12.000 seguidors a Facebook amb un increment de 300; A Twitter s’està a la vora dels 3.000 i Instagram a punt de 4.000 amb més de 31.000 fotos compartides amb l’etiqueta #montblancmedieval

Per acabar el trimestre, es va rebre amb satisfacció la notificació de l’Agència Catalana de Turisme que Montblanc s’incorporava a la marca Viles amb Caràcter, després de diversos mesos preparant el dossier de la candidatura. Pertànyer a la marca ha de suposar una important empenta en la promoció del municipi en base al seu atractiu medieval.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp