Oficina de Turisme Montblanc

Montblanc tanca les fires de tardor amb 5.500 visitants a Safrània

La fira de productes agroalimentaris va programar una cinquantena d'activitats durant el cap de setmana

Safrània, la Fira de Sant Martí de productes agroalimentaris de la Conca de Barberà, ha tancat la novena edició amb 5.500 visitants i havent servit una xifra similar de degustacions gastronòmiques, de vins, caves, licors i formatges. Les xifres són satisfactòries i al llarg dels dos dies de la fira hi va haver moments d’una gran afluència de visitants, especialment el dissabte i el diumenge fins al migdia.

Les sensacions han estat molt positives des del punt de vista de l’organització, dels expositors i dels visitants. Mai fins ara s’havien programat tantes activitats a la cuina ubicada a l’absis de l’antiga església de Sant Francesc, a la sala de tast i al claustre.

S’han anat succeint les propostes de demostracions de cuina en directe, maridatges, tallers i xerrades, de forma que els visitants sempre tenien ocasió d’aprendre i acostar-se al dia a dia de restauradors i productors. La coincidència amb l’època de florida del safrà també ha permès el bon desenvolupament dels tallers de collita i desbrinat.

Les novetats que s’han introduït en la fira l’han fet evolucionar. El dissabte va resultar molt interessant per als aficionats al vermut i als vins naturals gràcies a les propostes de la Conca 5,1. La distribució de l’espai també ha tingut molt bona acollida ja que ha esdevingut més diàfan i còmode per als visitants.

En l’edició d’enguany el factor climàtic ha influït. Especialment negatiu ha estat el diumenge a la tarda. Tanmateix ha estat molt notable l’increment de públic llunyà que no s’ha volgut perdre la fira, cosa que consolida la fira com a referent gastronòmic de l’interior del Camp de Tarragona.

Amb Safrània, s’ha tancat el cicle d’esdeveniments que s’organitzen a Montblanc amb vocació d’atraure visitants: la Setmana Medieval (a l’abril), Brickània (al juny), Terrània (al setembre), Clickània (a l’octubre) i Safrània (al novembre). Novament han estat pol d’atracció amb incidència econòmica en el territori i generadores d’intangibles valuosos com el prestigi i la imatge de marca.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp