J.Ardila

Neix l’Associació de Productors Agroalimentaris de la Conca de Barberà

Tretze empreses han creat l'associació que presenta la marca 'Fet a la Conca, Qualitat alimentària'

Tretze empreses agroalimentàries de la Conca de Barberà han presentat la marca “Fet a la Conca. Qualitat Alimentària”. La marca està creada per l’Associació de Productors Agroalimentaris de la Conca de Barberà, que agrupa a empreses de sectors de l’alimentació de diversos municipis de la comarca: vi, cava, licors, productes alimentaris ecològics, oli, formatge, tòfona, safrà, vinagres i herbes. Les empreses associades són: Aromis, Cal Tullet, Carquinyolis Ferrer, Gatzara, Herbes de la Conca, Hortus Aprodiscae, La Sinoga, On The Rocks, Sant Gil d’Albió, Tòfona de la Conca, Vega Aixalà, Vidbertus i Vins de Pedra. Totes elaboren els seus productes a la comarca. Cada empresa posarà una etiqueta comuna als productes que desitgin, amb el nom i el logotip de la marca: “Fet a la Conca. Qualitat Alimentària”.

L’entitat ha estat constituïda recentment, després de dos anys de treball, amb l’objectiu de sumar sinergies quant a comercialització i promoció conjunta dels respectius productes sota aquesta mateixa marca territorial. Així, l’associació preveu realitzar accions de promoció conjunta a fires, la compra conjunta de matèria primera i de serveis de logística, i la comercialització conjunta de productes emparats sota la marca col·lectiva.

La marca i l’entitat es van presentar ahir al vespre en el marc de la fira gastronòmica Safrània, organitzada per l’Ajuntament de Montblanc a l’antiga església de Sant Francesc. L’acte, que va incloure un tast de productes de les empreses associades, va comptar amb la participació de nombroses autoritats comarcals, així com de la periodista especialitzada en gastronomia Tana Collados.

El president de l’entitat, Joan Cartanyà, afirma: “A la Conca elaborem productes de gran qualitat, i agrupats n’augmentarem la seva promoció. Al mateix temps, també promocionarem la comarca i tot el seu patrimoni cultural, històric o natural”. Per la seva banda, la periodista Tana Collados assegura: “Respecte als productes agroalimentaris, ni Catalunya ni la Conca de Barberà pot competir amb quantitat, però sí amb qualitat. La qualitat ha de ser la nostra aposta. Cal que ens ho creiem i unim esforços de cara a la seva comercialització, com pretén fer l’Associació de Productors Agroalimentaris de la Conca de Barberà i la marca “Fet a la Conca”.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp