Joan López/laConcaDiari.cat

Pira demana reduir la velocitat dels vehicles davant de l’escola

Aquest dimecres, pares i mares i alumnes han tallat la carretera per demanar mesures de millora

Una cinquantena de pares, alumnes i veïns de Pira han tallat la carretera que travessa el municipi aquest dimecres 29 de març al matí. Amb diverses pancartes i equipats amb xiulets, s’han manifestat just davant de l’escola Antoni Tous per demanar mesures per aconseguir que els vehicles que passen per la carretera C-241-d redueixin la velocitat.

La via, que uneix Montblanc amb Santa Coloma de Queralt, ha vist com augmentava el trànsit els darrers anys i asseguren que no són suficients els semàfors que es posen en vermell quan detecten un vehicle que excedeix la velocitat. De fet, alguns conductors no respecten el semàfor i se’l salten o transiten per davant de l’escola a més velocitat de la permesa. Actualment hi ha diversos passos de vianants al llarg de la travessia i els més perillosos són els que estan situats just davant de l’escola i un altre ubicat en un dels extrems del nucli urbà que, en un dels sentits de la marxa, es troba just després d’un tomb.

La portaveu del col·lectiu de pares i mares, Anna Oliva, assenyalava que des del 2010 es reclamen mesures a les administracions i afirmen que «el semàfor no és efectiu» i apunten que «són els tècnics els que han de decidir quina és la solució com un pas de vianant elevat, un radar fixe o bandes rugoses, ens és igual». Els pares afegeixen que «el que volem és seguretat, no només pels nens sinó per a tots nosaltres, és perillós per tothom travessar la carretera». El col·lectiu no descarta mobilitzar-se periòdicament si no s’avança cap a cap solució.

L’Ajuntament dóna suport al col·lectiu i s’afegeix a les seves reivindicacions. Xavier Prat, regidor de l’Ajuntament de Pira, afirma que per al consistori «la prioritat és la seguretat dels ciutadans, sobretot dels nens que van a l’escola». El regidor apuntava que durant la legislatura passada es van mantenir contactes amb el departament de Territori i Sostenibilitat i es va consultar a la població per valorar instal·lar bandes rugoses o bé un radar. La solució consensuada, finalment, va ser la dels semàfors, que el regidor reconeix que no fan la funció que tocaria. Sobre la possibilitat d”instal·lar un radar fixe des de l’Ajuntament també apunten que generava controvèrsia al municipi «perquè els principals afectats per les multes del radar serien els mateixos veïns i ells mateixos ho van declinar».

Tot i que la variant de la C-241-d està projectada en diversos trams, des del municipi ho veuen com una opció que no s’executarà ni a curt ni a mitjà termini. Per la seva banda, el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, titular de la carretera assenyala que estudiaran les indicacions que els ha fet arribar l’Ajuntament de Pira sobre la situació que es produeix a la sortida de l’escola. Des de la Generalitat creuen que, en primera instància, es pot tractar d’un problema de la velocitat a què circulen els vehicles i es comprometen a analitzar la situació i a reunir-se amb l’Ajuntament i el Servei Català de Trànsit per establir quines mesures es poden prendre per millorar la mobilitat i la seguretat en aquest àmbit.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp