Cedides

Ramon Solanes i Míriam Ortín, escollits Sant Jordi i Princesa de la 32a Setmana Medieval

La 32a edició estrenarà una cantata sobre la llegenda de Sant Jordi, que també s'edita en llibre-CD, i els Jocs Medievals Nocturns es faran a la zona del Pont Vell

La 32a Setmana Medieval ja té protagonistes. Ramon Solanes serà qui encarnarà Sant Jordi, mentre que Míriam Ortín farà el paper de Princesa. Tots dos van ser escollits aquest dissabte, 19 de gener a la nit, per part dels socis de l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi de Montblanc. En total, 7 candidates a Princesa i 2 a Sant Jordi van mostrar, durant el tradicional sopar de l’Associació les seves habilitats interpretatives i coneixements sobre la Vila Ducal. Finalment, en Ramon i la Míriam han resultat ser els afortunats.

D’altra banda, Paulino Gascón serà el Rei i Carmen Núñez, la Reina. La resta de personatges seran encarnats per Ramon Bové i M. Teresa Dulcet (Veguers), Abraham Casanovas i Marcela Bouchnerova (Casa Vilafranca), Gerard Llopis i Vanesa Roselló (Casa Gener), i Jordi Vallverdú i Carme Montserrat (Casa Alenyà).

“Érem moltes candidates, i totes amb moltes ganes. Jo vaig fer el millor que vaig poder i ara és una sort”, ha explicat aquest matí Míriam Ortín, després de ser escollida ahir com a Princesa de la 32a Setmana Medieval de Montblanc. Ortín ha destacat que mai havia pujat a un escenari, “però en tinc moltes ganes. Ho puc fer molt bé”, confia. També ha explicat que li agrada molt el guió de la Llegenda, en el qual “la Princesa s’empodera, i és el que s’ha de fer en aquesta societat. Vull donar aquest missatge”, ha dit.

Per la seva banda, en Ramon es va presentar com a candidat a Sant Jordi al costat d’un amic seu. Finalment, ell ha estat l’escollit per part dels socis de l’Associació. “El fet de representar Montblanc, ja em motivava. Des de petit que he viscut la festa”, ha explicat.

Novetats de la 32a Setmana Medieval
Durant la vetllada, es van avançar algunes de les novetats de la festa d’enguany. Amb la intenció de renovar la imatge de marca i estrènyer encara més els vincles amb la llegenda, a partir d’ara el nom de la marca «Setmana Medieval» incorpora la paraula «Sant Jordi». El nou logotip que acompanya aquesta renovació és un drac, dissenyat simulant el traç d’un pinzell. La nova imatge és obra de l’estudi de disseny Crea2, i ja es pot veure en el cartell, les xarxes socials i la resta d’elements comunicatius de la Setmana Medieval. La imatge del cartell és obra del fotògraf David Oliete, i també té com a motiu una de les icones de la festa, el lliurament de la rosa de Sant Jordi a la Princesa. Així la instantània mostra els dos protagonistes de l’any passat, Maria Martínez i Marc Munné, que anit van destapar el cartell. El president de l’Associació Medieval, Joan López, explica: “Hem presentat la nova imatge de la festa inspirada en el nostre drac, que lliga amb el caràcter i la singularitat de la Setmana Medieval. Es tracta d’un projecte que feia temps que teníem en cartera i que finalment, ens hem decidit a materialitzar”.

Una altra de les novetats és l’estrena de la «Cantata de la Llegenda de la Princesa i Sant Jordi», composta pel montblanquí Jordi Cartanyà, que interpretaran els 500 alumnes de cicle mitjà de totes les escoles de la Conca de Barberà, i és organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics de la Conca de Barberà. La cantata té lloc cada dos anys i en aquesta ocasió, amb la col·laboració i el suport de l’Associació Medieval, es cantarà el 3 de maig, dins els actes oficials de la Setmana Medieval. També se’n publica un llibre-CD, a càrrec de l’editorial La Musca amb il·lustracions de Laura Magrinyà, que es va presentar durant la gala.

Així mateix, destaca l’estrena de la nova ubicació pels Jocs Medievals Nocturns, que se celebraran el dissabte 4 de maig. Fins ara es feien a l’aparcament de la Muralla de Santa Tecla, però enguany tindran una única representació amb més aforament, i es representaran al Pont Vell. L’entorn d’aquest pont romànic, al costat del riu Francolí, s’està remodelant i el nou emplaçament conferirà més espectacularitat als jocs. D’altra banda, la representació de la Llegenda de Sant Jordi, l’espectacle més emblemàtic de la Setmana Medieval, serà el 27 d’abril.

Al sopar d’anit va assistir-hi la regidora de Turisme, Ariadna Ferrer en nom de l’alcalde de Montblanc, i el president del Consell Comarcal, Francesc Benet. Ferrer assegura: “Si Sant Jordi mata dracs, podem aconseguir el què ens proposem. Això ho explica la nostra llegenda. La Setmana Medieval ens situa al mapa, especialment en l’àmbit turístic”.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp