J. Ardila

Santa Maria renova la seva imatge corporativa en ple procés de modernització

La parròquia posa en marxa els sopars Alpha per reflexionar sobre la fe, la vida i el cristianisme

La parròquia de Santa Maria de Montblanc continua el seu procés de modernització. Després de convertir la Plebania en la Casa de la Parròquia, el següent pas ha estat ara renovar per complert la seva imatge corporativa. Així, Santa Maria estrena nou logotip, que servirà per identificar totes les accions i activitats de la parròquia de Montblanc.

El logotip, creat pel dissenyador Diego Molina, està inspirat en els arcs gòtics de l’església de Santa Maria, un dels trets que més la identifiquen. També incorpora una creu i el color blau cel. Més endavant, la parròquia també estrenarà una pàgina web, una plataforma més per comunicar el dia a dia de la comunitat cristiana de la vila. “Santa Maria és una joia del gòtic, quan puges per les escales et quedes parat, i volíem que això es pogués veure al logotip”, explica.

La modernització de la imatge gràfica “ha estat un pas necessari per explicar tots els canvis que estem fent a la parròquia”, explica Mossèn Simó, Plebà de Montblanc, que afegeix que “tot canvi s’ha de comunicar, i vam veure la necessitat de crear aquesta imatge gràfica”.

Santa Maria està en procés de canvi, per “passar de ser una parròquia de manteniment a una parròquia missionera, com va demanar el Papa Francesc a totes les església del Món”, explica Mossèn Simó. En aquest sentit, està fent un esforç per obrir-se a la ciutadania i realitzar activitat diferents a les que es feien fins ara. Així, la setmana vinent estrenen els sopars-col·loqui Alpha. “Durant segles i segles, l’església no s’ha hagut d’explicar, mai ens hem trobat en la tessitura actual d’haver de convèncer a la gent, que s’han allunyat de la fe i la pràctica religiosa”, explica el Plebà.

Aquesta iniciativa, que té el seu origen a l’església anglicana, pretén seure al voltant d’un sopar persones diverses, d’entre 30 i 50 anys, que vulguin reflexionar sobre diversos aspectes relacionats amb la fe, el sentit de la vida o la mort, entre d’altres. “Cada setmana farem un debat al voltant d’un tema, i cadascú podrà donar la seva opinió, sense necessitat d’arribar a cap conclusió”, explica la coordinadora del projecte, Judit Rosselló. Els sopars es faran els dijous de 9 a 11 durant deu sessions, i cada un d’ells començarà amb una introducció del tema que servirà d’eix central de l’Alpha. “Als sopars no hi serà Mossèn Simó, per evitar que algú es pugui sentir cohibit per expressar la seva opinió sobre qualsevol del tema”, explica. “No és necessari que els que vinguin siguin creients, de fet això ho faria encara més enriquidor”, afegeix Mossèn Simó.

Aquesta iniciativa, que ha reunit a més de 26 milions de persones arreu del món, arriba per primera vegada a l’Arquebisbat de Tarragona, i a banda de Montblanc s’estrenarà també a les parròquies de Vinyols i els Arcs, Riudoms i El Creixell.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp