Activat el Pla INUNCAT per pluges que poden superar els 40 l/m² en 30 minuts
L’episodi s’intensificarà a partir de la mitjanit i durant dimarts

El Sevei Metereològic de Catalunya ha emès un avís de situació metereològica de perill per intensitat de pluja i Protecció Civil ha activat en fase d’Alerta el Pla especial d’emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT) davant la previsió de pluges intenses que afectaran especialment el litoral i el prelitoral català.
La Conca de Barberà, el Baix Penedès, l’Alt Camp, el Tarragonès, el Baix Camp, el Priorat, la Ribera d’Ebre i el Baix Ebre estan situades dins la zona de color taronja, la qual correspon al grau de perill 4/6 de perill alt per intensitat de pluja.
A partir de la mitjanit, les pluges es desplaçaran de sud-est a nord-est i afectaran el sud, el centre i el nord-est del país. Durant dimarts es podrà superar el llindar de 40 l/m² en 30 minuts.
També es preveuen acumulacions superiors als 90 l/m² en tres hores. Les tempestes poden tenir poc desplaçament, retroalimentar-se sobre una mateixa zona i deixar localment acumulacions al voltant dels 150 l/m².
Els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta i fortes ratxes de vent. Es preveu que l’episodi s’allargui fins a la matinada de dimecres.
Protecció Civil manté el seguiment de l’episodi des del CECAT i està en contacte permanent amb els municipis i els organismes implicats i fa una crida a la ciutadania d’extrema la prudència, especialment durant la matinada i el marí de dimarts.
Entre les mesures que recomanen s’hi troba:
-Evitar els desplaçaments innecessaris a les zones afectades.
-No acostar-se a rius, rieres, barrancs ni altres zones inundables.
-No travessar zones amb acumulació d’aigua, ni a peu ni amb vehicle.
-Evitear aparcar en rieres o punts subterranis inundables.
-Consultar l’estat de les carreteres i la previsió meteorològica abans de desplaçar-vos.
-Seguir les indicacions de les autoritats i truqueu al 112 només en cas d’emergència.



