El projecte d'horts socials busca terrenys per conrear a Montblanc

El projecte d'horts socials busca terrenys per conrear a Montblanc

L'Ajuntament de Montblanc, el Consell Comarcal de la Conca de Barberà i la cooperativa Aresta han engegat una campanya de difusió ciutadana per cercar horts que es puguin conrear. Es dirigeix a propietaris de terrenys en desús, dins el terme de Montblanc i que tinguin aigua necessària per fer-hi un hort social.

Aquesta campanya s'emmarca en el projecte d'Horts Socials iniciat a Montblanc l'any 2012 i que té com a objectiu afavorir la producció d'aliments frescos per l'autoabastiment de famílies en situació d'emergència alimentària, i també el d'empoderar les persones en risc d'exclusió social.

El projecte Horts Socials Ecològics de Montblanc consisteix en una trobada d’un parell d’hores cada tres setmanes per realitzar formació teòrica, però sobretot pràctica, en la producció agrària ecològica destinada a l’autoconsum. Aquesta acció es perllonga durant dos anys i garanteix la cessió d’una parcel·la de conreu de 60m2 amb sistema de rec i aigua, situada a “L'hort del Portuguès”, una finca ubicada al terme municipal de Montblanc en règim de cessió.

En aquestes trobades també es realitzen reunions formatives per ajudar a les persones a prendre decisions sobre la gestió i el manteniment de la finca, sempre amb l’acompanyament dels responsables dinamitzadors del projecte.

De les 14 places que hi ha a hores d’ara, 10 són parcel·les d’ús social i estan destinades a persones en situació de vulnerabilitat. Les 4 places restants estan reservades a persones que no compleixin els criteris de renda, però que tinguin ganes de participar en un projecte amb objectius socials i agroecològics. Aquestes 4 parcel·les es cedeixen a canvi del pagament d’una quota anual de 150€ com a contraprestació simbòlica a canvi de l’accés als serveis en el marc del projecte.

Les persones interessades poden  escriure al correu electrònic [email protected] o trucar al telèfon 977 860 009.