En Peu de Terra! alerta dels perills del model territorial actual i del capitalisme verd a la Conca de Barberà
La plataforma va fer la seva presentació oficial divendres, a l'hospital de Santa Magdalena

Més d'una seixantena de persones van acudir, divendres, a l'acte de presentació d'En Peu de Terra!, la plataforma que va néixer aquest estiu com a resposta al model de desenvolupament a què s'està orientant la Conca de Barberà. El col·lectiu té per objectiu qüestionar aquest model industrial i econòmic, i alertar dels perills que comporta el capitalisme verd.
L'acte va dividir-se en tres blocs principals: el primer va ser la presentació de la plataforma, a càrrec d'Eduard Queraltó i Eulàlia Fernàndez
El segon bloc, anomenat "STOP Ponentia", va comptar amb la participació de Teresa Bordell, propietària afectada pel polígon industrial, Salomó Torres, membre de la Unió de Pagesos, i Jaume Reixach, director del Diari "El Triangle".
El tercer bloc portava per títol "Els perills del model territorial actual i del capitalisme verd a la Conca" i va tenir com a ponents un membre de la plataforma "Salvem els Masots", de La Bisbal del Penedès, i d'en Guillem Figueras, de S.O.S. Vall del Corb.
La presentació es va emplaçar a l'antic hospital de Santa Magdalena, a les 7 h del vespre, i va durar més de dues hores. Diversos membres del consistori local, i de l'Ajuntament de Senan, també van assistir a l'acte.
Les properes jornades tindran lloc el 14 de novembre, a Solivella, amb la presentació del llibre "65 anys de progrés. Balanç del "Desarrollismo" a les comarques del Camp des del franquisme al canvi climàtic".
I de cara el 2026, ja hi ha dues cites programades: el 17 de gener, a l'Espluga d eFrancolí, amb un taller de "Futurs Impossibles", i el 13 de febrer, a Santa Coloma de Queralt, "La Conca i la Baixa Segarra: territori o negoci?".





