Es reprenen les obres de la conducció d’aigua entre Sarral i Forès, amb una inversió de 2,5 milions d’euros

Els treballs permetran completar la primera fase del projecte d’abastament d’aigua

Per Redacció Ràdio Montblanc
portadainfraestructures
Imatge dels treballs realitzats
Imatge dels treballs realitzatsFoto: Consell Comarcal de la Conca de Barberà

Aquesta setmana s’han reprès les obres de construcció de la conducció d’aigua en alta entre Sarral i Forès, una actuació impulsada pel Consell Comarcal de la Conca de Barberà que forma part del projecte d’abastament comarcal d’aigua potable. Els treballs han estat adjudicats a l’empresa ACSA Obras e Infraestructuras SAU per un import de 2.548.967,99 euros més IVA.

L’actuació permetrà completar els treballs pendents d’una adjudicació anterior que va ser resolta. Concretament, es construiran els trams restants d’una conducció de nou quilòmetres de xarxa entre Sarral i Forès, que transportarà aigua procedent del Consorci d’Aigües de Tarragona. El projecte també inclou una estació de bombeig que impulsarà l’aigua fins al nou dipòsit comarcal de Forès, amb una capacitat de 1.500 metres cúbics, que actualment es troba en la fase final de construcció.

La previsió és que aquesta primera fase del projecte estigui enllestida i entri en funcionament durant el primer semestre del 2027.

El projecte global d’abastament comarcal té com a objectiu garantir el subministrament d’aigua potable als municipis de Conesa, Forès, Llorac, Passanant i Belltall, les Piles, Santa Coloma de Queralt, Sarral i Savallà del Comtat. Es tracta de municipis que històricament han patit problemes tant de quantitat com de qualitat de l’aigua destinada al consum públic.

La segona fase preveu una inversió de 4,36 milions d’euros

Paral·lelament, el Consell Comarcal ja disposa del projecte executiu de la segona fase, que contempla la construcció d’una conducció de 16 quilòmetres entre el dipòsit de Forès i els municipis de Conesa i Santa Coloma de Queralt.

Aquesta nova infraestructura funcionarà per gravetat i suposarà una inversió de 4,36 milions d’euros més IVA, amb un termini d’execució previst de divuit mesos. El finançament anirà a càrrec de l’Agència Catalana de l’Aigua, la Diputació de Tarragona i els ajuntaments beneficiaris.

Pel que fa a la tercera fase, ja es disposa del finançament necessari per redactar el projecte constructiu que permetrà fer arribar l’aigua als municipis de Belltall, Passanant, les Piles, Llorac i Savallà del Comtat.

El projecte d’abastament comarcal d’aigua en alta compta amb la participació del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, els ajuntaments implicats, l’Agència Catalana de l’Aigua, el Consorci d’Aigües de Tarragona i la Diputació de Tarragona, amb l’objectiu de donar una solució definitiva als problemes històrics de subministrament d’aigua d'aquests municipis.

Notícies relacionades