Esquerra s'oposa a la zona d'oci que el govern de Montblanc projecta al polígon de Cimalsa

El grup municipal d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Montblanc s'oposa a la nova zona d'oci que el govern municipal vol implantar al polígon logístic de CIMALSA.

Esquerra, en un comunicat, assegura que "aquesta infraestructura donaria peu al model francès de comerç, on només es pot comprar en grans hipermercats allunyats del centre comercial actual, restant així competitivitat al comerç minorista i local i també als locals d’oci nocturns ja existents, amb el qual es dona vida al poble".

Oriol Pallissó, portaveu d'Esquerra Republicana a Montblanc

Asseguren que aquesta proposta deixa de banda la necessitat de crear "alternatives d'oci pels joves i les famílies de la vila, i fa que aquests hagin de marxar del centre per trobar un punt de lleure allunyat del poble". Diuen també que aquesta parcel·la, situada a l'entrada del polígon, hauria d'acollir "serveis per un polígon d'aquestes magnituds", com ara restaurants per als 500 camioners que es preveu que hi passin cada dia, aparcament de camions per al descans dels conductors, així com una gasolinera, serveis d’allotjament o altres serveis que en podria fer ús tot el poble de Montblanc i el turisme que hi arribés.

Asseguren també que "aquesta parcel·la també és una oportunitat per crear finques per al desenvolupament de la petita indústria o dels serveis auxiliars per al nou polígon, on les empreses de Montblanc puguin desenvolupar la seva activitat i també, generar noves oportunitats de negoci".

Pallissó creu que s'ha de pensar primer en els serveis que necessitaran les persones que treballin dia a dia al polígon

Esquerra considera que "crear un espai que en teoria està destinat per a joves en una ubicació que serà imprescindible l’accés amb cotxe i allunyat del centre urbà és un contrasentit i s’allunya d’un model d’oci responsable i segur que és necessari fomentar a Montblanc" .

Per Esquerra Montblanc "és fonamental mantenir el teixit comercial dins del nucli urbà, amb un sistema basat en el comerç familiar i de proximitat, que doni vida al centre històric i que generi llocs de treball de qualitat, i es destini una part dels serveis que pot oferir Montblanc a fer un lloc d’oci a prop de qualsevol jove".