El ple medieval de l'Ajuntament de Montblanc, celebrat dissabte 30 d'abril en el marc de la 35a Setmana Medieval, va aprovar per unanimitat atorgar el títol de Fill Predilecte a Josep Maria Porta Balanyà, per la seva trajectòria professional al capdavant de l'Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà.
A títol pòstum, també es va nomenar Fill Predilecte a Salvador Nogués, alcalde pedani de Rojals durant més de 40 anys, que va morir fa poques setmanes; i Mercè Matilde, per la seva vinculació amb els Gegants i Nanos del seguici popular de Montblanc. Familiars dels dos van agraïr el gest de l'Ajuntament de Montblanc per reconèixer la seva vinculació i estima a Montblanc.
Josep Maria Porta va destacar el privilegi de ser Fill Predilecte del teu poble, "l'honor més gran que pots tenir al teu municipi".





