
La Conca de Barberà millorarà de manera notable la seva oferta de transport públic amb la posada en marxa d'una nova línia Exprés entre Montblanc, Valls i Tarragona, l'ampliació de les connexions amb Reus i el reforç del transport a demanda. Aquestes són les principals actuacions que recull l'Estudi de millora del transport públic per carretera, presentat pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i el Consell Comarcal en el marc del Consell d’alcaldes i alcaldesses celebrat aquest dilluns. De fet, l’estudi s’ha treballat de manera conjunta amb el Consell Comarcal i els municipis implicats.
La principal novetat serà la creació d'un Bus Exprés entre Montblanc, Valls i Tarragona, que circularà per l'A-27 aprofitant el túnel del Coll de Lilla. El nou servei oferirà nou expedicions d'anada i nou de tornada de dilluns a divendres, setze més que les que hi ha actualment, reduint els temps de viatge entre la Conca i el Camp de Tarragona.
L'estudi també planteja una important millora de la connexió amb Reus. La línia actual passarà de sis a catorze expedicions diàries, més del doble de les que ofereix ara.
A més, s'analitza incrementar les freqüències d'altres línies estratègiques, com la de Santa Coloma de Queralt-Igualada, que podria passar de 15 a 26 expedicions al dia, i la de Tarragona-Lleida, que arribaria fins a les 18 expedicions diàries.
El document també reforça el transport a demanda. El servei ampliarà el seu horari de funcionament, de les 7.30 a les 20 hores, eliminarà les limitacions de viatges diaris en línies com Montblanc-Rojals i Vilanova de Prades-Montblanc, i incorporarà la plataforma digital Clic.cat, que permetrà reservar i gestionar els trajectes a través d'una aplicació mòbil.
Per fer possible aquestes millores, la Generalitat incrementarà la inversió destinada al transport públic de la comarca, que passarà dels 412.000 euros anuals als 1,45 milions d'euros, més del triple dels recursos actuals.
Durant la presentació, des del Departament de Territori van assegurar que l'objectiu és que "viure en un municipi rural no sigui un obstacle per accedir a la feina, als estudis o als serveis essencials", i va destacar que la millora del transport públic és una eina per reforçar la cohesió territorial i afavorir l'arrelament de la població a la Conca de Barberà.
A banda d’aquestes millores pel que fa al servei de tranport públic de la comarca, l’alcalde Marc Vinya, en declaracions fetes a ràdio Montblanc, ha comentat que aquesta setmana s’han de reunir amb el Departament de Territori de la Generalitat per tal de canviar l’ubicació actual de la parada d’autobusos de Montblanc.





