La Cooperativa Reboll impulsa la descoberta de les orquídies silvestres de la Conca
S'han fet diverses activitats de divulgació i ecoturisme
Les orquídies constitueixen un dels grups botànics més fascinants per la seva bellesa i singularitat. A la Conca de Barberà hi ha un gran nombre d’espècies silvestres que creixen als boscos i espais naturals. Tot i ser més petites, mantenen una bellesa excepcional i desperten també un gran interès científic per la seva morfologia i per les sofisticades estratègies de reproducció que desenvolupen.
La Cooperativa Reboll té entre els seus objectius donar a conèixer el patrimoni natural de la comarca a través d’activitats de divulgació i ecoturisme. En aquest sentit, les orquídies silvestres ocupen un lloc destacat, ja que des de l’entitat es considera que només a través del coneixement es pot fomentar l’estima pel territori i, en conseqüència, la seva protecció.
Durant els tres darrers caps de setmana, Reboll ha organitzat diverses sortides guiades al terme de Montblanc, concretament als Plans de la Vila, Rojals i a les zones baixes dels barrancs de Sant Joan i de la Vall, amb l’objectiu de descobrir el ric patrimoni orquidiològic de la zona, sovint desconegut per gran part de la població. Les activitats han comptat amb la participació de gairebé una trentena de persones i s’han dut a terme amb la col·laboració de Flora Catalana i del Grup Orquidiològic de Catalunya.
Aquestes accions s’emmarquen dins del projecte “Mosaics de Biodiversitat” que impulsa la Cooperativa Reboll, orientat al foment i la protecció dels pol·linitzadors. En aquest projecte, la flora autòctona esdevé un element essencial per afavorir una fauna pol·linitzadora més sana i abundant, imprescindible pels beneficis ecològics i agrícoles que aporta tant als cultius com als boscos. Les orquídies, per la seva rellevància ecològica i biodiversitat, hi tenen un paper destacat.
Aquestes activitats i accions compten amb el suport de la Diputació de Tarragona.




