
Montblanc es quedarà aquest divendres sense secretari ni interventor. La publicació al BOE dels nomenaments d’aquests càrrecs que vetllen per la seguretat econòmica i jurídica dels ajuntaments ha trastocat el dia a dia de molts consistoris, sobretot els més petits.
El trasbals és important, ja que els dos habilitats nacionals marxen aquest divendres, només tres dies després del seu nomenament en una altra administració local. Això deixa al consistori amb molt poc marge per trobar dos substituts.
En el cas del secretari, de moment el govern municipal apostarà per cobrir el buit del secretari amb personal de la casa, a l’espera de trobar un altre funcionari habilitat, però no poden fer el mateix amb la de l’interventor, que és de rang superior.
És per això que l’Ajuntament montblanquí fa una crida a interventors i secretaris que encara no hagin triat destí i, si cal, prepararà una convocatòria per a una plaça interina o buscarà algú que pugui compaginar dos ajuntaments.
Des del consistori, l’alcalde, Marc Vinya, lamenta aquest imprevist en un moment de recuperació financera de les arques municipals, així com de projectes i subvencions a la vista. Sense secretari ni interventor, l’administració municipal queda totalment paralitzada. De fet, per garantir que els treballadors de l’Ajuntament puguin percebre el sou aquest mes, cobraran aquest mateix divendres, una setmana abans del que és habitual, per tal que l’interventor pugui deixar l’expedient de nòmines signat abans de marxar.
La problemàtica amb aquests càrrecs de l’administració local habilitats des de l’Estat és estructural i es calcula que de les 1.600 places existents, només el 40% són fixes. Això ha fet que municipis com l’Espluga de Francolí, hagin canviat de secretari-interventor 15 vegades els darrers 7 anys. I Altafulla, al Baix Gaià, viu una situació similar, sense el perfil d’interventor.





