
L'Ajuntament de Montblanc haurà de tornar 700.000 euros del PAM de la Diputació de Tarragona de l'any 2020. L'ens supramunicipal reclama aquests diners perquè considera que l'Ajuntament de Montblanc no els va utilitzar per reduir el deute municipal. De fet, l'informe de la Diputació de Tarragona destaca que es va fer el contrari, i es va augmentar el deute de 900.000 euros que tenia el 2019 a més de 2 milions l'any següent.
Montblanc va presentar al·legacions a la resolució que la Diputació de Tarragona ha desestimat. L'equip de govern es mostra decebut i no descarta anar a judici. L'alcalde, Josep Andreu, lamenta que la seva petició de tractar el tema amb la presidenta de la Diputació no hagi tingut resposta.
Des de l'oposició, el grup d'Esquerra Republicana es va posar al costat del govern per solucionar aquest tema i intentar evitar que el consistori ho hagi de tornar. Creuen que la resolució de la Diputació no es correcta i creuen que, si cal, caldrà anar a judici.
Tot plegat es va donar a conèixer en un ple de l'Ajuntament celebrat aquest dimecres on es va donar compte dels números del 2021, que finalment s'han tancat amb un romanent positiu de 68.000 euros. El govern defensa la gestió feta. Des de Junts per Montblanc valoren de manera positiva, ara sí, els comptes i demanen seguir en aquesta línia.
Esquerra, per la seva banda, ha demanat que es revisin uns 700.000 que comptabilitza el pressupost i que són subvencions anteriors al 2015 que, o bé no s'han cobrat o que no s'han comptabilitzat. Asseguren que això permetrà tenir els números més clars de cara al futur.
Al ple també es va aprovar, amb l'abstenció de l'oposició, una modificació de pressupost de prop de 500.000 euros, que ha de servir per fer front a l'increment de preu de la llum, a la reconstrucció de la nau de la brigada municipal o a la instal·lació de plaques solars al pavelló.
L'alcalde, d'altra banda, va retirar de l'ordre del dia el punt on s'havia de votar la creació de tres llocs de treball a l'Ajuntament, veient que l'oposició reclamava més informació per poder-ho votar. De fet, Junts per Montblanc i Esquerra van anunciar que hi votarien en contra, ja que no s'ha atès, diue, la seva petició per tenir més informació. A més, demanen que les tres places proposades es votin per separat. Concretament, es tracta d'una plaça de tècnic d'admnistració general adscrit al departament de recursos humans, una de tècnic de turisme i una de tècnic auxiliar de biblioteca a temps parcial.
