Montblanc posa en marxa un punt de càrrega d'aigua no potable per a ús agrícola
Es dona resposta a una demanda dels pagesos des de fa més de 10 anys, quan va tancar el que hi havia a l'antiga cooperativa de Montblanc

Montblanc ja disposa d'un punt de càrrega d'aigua no potable per a ús agrícola. Era una reivindicació dels pagesos del municipi des de feia més de 10 anys, quan va tancar la cooperativa de Montblanc, on disposaven d'aquest servei.
Des de llavors, els pagesos han hagut d'anar a buscar l'aigua a altres municipis o demanar favors a altres pagesos que disposen de pous. Amb aquest nou sistema, els pagesos podran carregar l'aigua que necessitin. Expliquen que solucionen així un problema de feia molts anys.
Asseguren que l'utilitzaran, sobretot, per als tractaments de la terra.
El cost per a ús agrícola serà molt simbòlic, ja que pagaran 1 euros per cada 1.000 litres. Cada agricultor haurà d'anar a buscar la seva clau a Aigües de Montblanc per poder omplir el dipòsit.
L'equip de govern destaca que aquesta va ser una de les primeres propostes que els van arribar quan van entrar a governar l'Ajuntament. Creuen que, amb aquesta acció, ajudaran als agricultors a mantenir les seves terres.
A banda dels agricultors, també en podran fer ús particulars i empreses, a un preu una mica més elevat. També els serveis de manteniment de l'Ajuntament utilitzaran aquesta aigua no potable per netejar els carrers.
El nou punt de càrrega d'aigua ja està en marxa i ha tingut un cost de poc més de 4.000 euros, s'ha situat al carrer Boters, a tocar del polígon les Tres Eres, en una zona on molts pagesos tenen les seves terres.






