
Montblanc estrenarà a l'abril una nova edició del cicle d'activitats #Safrània365, adreçades a un públic familiar i que posen en valor el paisatge i els productes i productors de proximitat.
L'àrea de turisme de l'Ajuntament de Montblanc ha organitzat aquest cicle que es farà del mes d'abril a desembre, amb tretze activitats diferents. Hi haurà tallers d'alimentació saludable, caminades entre vinyes, passejades nocturnes per observar les estrelles o una plantada i recollida de safrà. També s'han previst tast de vins i cerveses, maridatges, visites a l'hort i descoberta de les cabanes de pedra seca.
Aquest cicle inclou activitats que ja s'han fet en el marc del projecte PECT turístic en família i que ja han tingut molt bona acollida. El 2020 havia de ser el de la consolidació d’aquestes propostes, però l’esclat de la pandèmia ho va condicionar tot. La major part de les propostes de petit format es van poder mantenir, encara que fos en dates diferents, però va resultar impossible celebrar els dos actes més concorreguts: la vermutada popular i la mostra de cervesa artesana.
La regidora de turisme, Núria Besora, assegura que "l'any passat, tot i les restriccions, les activitats van anar molt bé, i enguany ho hem tornat a tirar endavant. Es faran d'abril a desembre els caps de setmana i l'objectiu és fomentar la participació a les activitats del públic familiar". Afegeix que "volem seguir potenciant l'activitat a l'aire lliure".
El 2021, encara condicionat per les restriccions derivades a causa de la COVID-19, es va optar per un calendari d’activitats de petit format. Es repetien les propostes de més èxit i se n’estrenaven de noves. Aquesta ha estat la base per a estructurar la programació d’enguany. Totes les activitats tenen aforament limitat i caldrà reservar les entrades a través del web de Montblanc Medieval.
L'estrena serà el 2 d'abril amb el taller 'Del blat al pa'. Les activitas previstes són les següents:
-Del blat al pa: 2 d’abril al matí, amb l’Aresta a l’antic convent de Sant Francesc.
-Alimentació saludable i natural de primavera: 2 d’abril a la tarda, amb Elena Vidal a l’antic convent de Sant Francesc.
-Maridatge de cervesa i formatge: 28 de maig a la tarda, a l’antic convent de Sant Francesc.
-Caminada entre vinyes: 11 de juny al matí, al matí, al voltant del Mas de la Sabatera.
-Vi, glosa i estrelles: 11 de juny, a la nit, al Mas de la Sabatera.
-Plantada de safrà: 30 de juliol al matí, a l’Espai Aromis.
-Anem a l’hort!: 13 d’agost a la tarda, a la Carabasseta.
-Passejada nocturna i constel·lacions: 17 de setembre al vespre, a l’entorn de l’Amalguer.
-Tast de vins: 29 d’octubre al vespre, al Molí del Mallol.
-Collita de safrà i taller d’esbrinament de flors: 5 de novembre al matí, a l’Espai Aromis.
-Tast de pedra seca (novetat): 26 de novembre al matí, entre el coll de Noguera i el tossal del Pinetell.
-De l’olivera al setrill: 3 de desembre al matí, al celler Mas Foraster.
-Maridatge de cava i torró: 10 de desembre al vespre, a l’antic convent de Sant Francesc.
