Montblanc rep una subvenció de 40.000 euros per gestionar les colònies felines

medi ambientportada

L'objectiu de l'Ajuntament es poder esterilitzar més de 400 gats que viuen al carrer

Montblanc ha rebut una subvenció de 40.000 euros per controlar les colònies felines del municipi.

Gràcies a aquesta subvenció, atorgada pel Ministeri de Drets Socials, es podran esterilitzar prop de 400 gats que viuen al carrer. D'aquesta manera, l'Ajuntament assegura que complirà amb la normativa animal i controlarà les colònies de gats, que han crescut molt els darrers anys.

L'Ajuntament farà aquesta tasca de la mà dels voluntaris de l'associació Montblanc Gat i Gos, i també amb els veteranis del municipi, que s'han posat d'acord per poder estirilitzar els animals amb els mateixos criteris.

Els fons es destinaran a diverses actuacions, entre les quals destaquen:

  • Captura, Esterilització i Retorn (CER): 36.000 euros per esterilitzar prop de 400 gats del municipi i les seves pedanies.
  • Condicionament de les colònies: 3.000 euros per millorar els espais al carrer on viuen els gats.
  • Tractaments veterinaris: 2.000 euros per garantir la salut dels animals amb atenció i seguiment veterinari.
  • Formació i sensibilització: 1.000 euros per a la formació del personal i campanyes de conscienciació ciutadana sobre la gestió responsable de les colònies felines.

Montblanc és l'únic municipi de la Conca que ha aconseguit aquesta subvenció.

Notícies relacionades