Neix el web MeteoMontblanc.cat per consultar dades climàtiques

S'han posat en marxa sis estacions meteorològiques

Per Josep Ardila Cortés
medi ambientportada
Neix el web MeteoMontblanc.cat per consultar dades climàtiques

Els aficionats a consultar dades meteorològiques de Montblanc estan d’enhorabona. Fa unes setmanes que està en marxa el portal meteomontblanc.cat un espai web on es poden consultar dades meteorològiques de fins a sis estacions instal·lades en diversos punts del municipi.

És una iniciativa de l’aficionat a la meteorologia i col·laborador de Ràdio Montblanc, Jaume Àvila, que ho ha posat en marxa amb el suport d’Aigües de Montblanc i de l’Ajuntament de Montblanc. Amb el tancament de Meteoprades a finals de l’any passat, les estacions que hi havia a Montblanc van quedar desactivades, i eren moltes les persones que trobaven a faltar poder consultar dades climàtiques del municipi.

De moment s’han posat en marxa les estacions de Montblanc, La Guàrdia dels Prats, Lilla, Rojals, El Pinetell i Rojalons, i properament també s’activarà la del Molí del Pas a Montblanc. D’aquestes, només la de Montblanc té una webcam activa, un dels grans atractius que oferia MeteoPrades. S’espera que properament es pugui disposar d’accés a les càmeres instal·lades perquè la gent les pugui consultar.

El nou web, realitzat amb el suport del projecte ClimaMeteoInfo, ofereix dades actualitzades cada minut sobre la temperatura, la humitat, la pressió, resums diaris i mensuals, i moltes altres variables que als aficionats a la meteorologia els agrada consultar.

La web de MeteoPrades no està activa, però quan s’hi accediex apareix un missatge que s’està parlant amb la Diputació de Tarragona per poder-la reactivar. Si això acaba passant, des de MeteoMontblanc.cat no descarten poder-s’hi sumar, ja que si a Montblanc hi ha estacions és, en gran part, gràcies al projecte de MeteoPrades.

De moment, però, en aquest nou domini, es poden consultar dades referents al municipi actualitzades al minut.

Al darrer espai de El Temps al Notícies Cap de Setmana, el Jaume Àvila en va donar tots els detalls.

Notícies relacionades