Un informe desaconsella al Ministeri avançar els diners de les esquerdes de Lilla

políticaportada

Estirada d'orelles d'Esquerra Republicana al ministre de Transports per l'impagament de les indemnitzacions de les esquerdes que les obres del túnel de l'A-27 van causar als habitatges de Lilla. Els republicans lamenten que ja han escoltat excuses de tot tipus i falses promeses, però que els diners no arriben.

L'última versió és que un informe de l'advocacia de l'Estat recomanaria al Ministeri no avançar aquests recursos i que siguin els propietaris afectats els qui reclamin els pagaments directament a l'empresa constructora. Esquerra troba que és un plantejament erroni i pensen que l'administració ha d'avançar els diners, tal com s'havia pactat.

Ho ha dit la senadora d'Esquerra, Laura Castel, avui des de Tarragona acompanyada de l'alcalde de Montblanc, Oriol Pallissó. De fet, aquest dilluns s’ha convocat la Comissió de Transports on la senadora d’ERC farà una compareixença pública per reclamar al Ministre Óscar Puente la resposta pendent a les preguntes realitzades sobre el tema amb anterioritat.

Esquerra recorda que els veïns de la pedania de Lilla fa més de 2 anys que esperen els diners. L'octubre de l'any passat van rebre el compromís del Ministeri de Transports de cobrara abans d'acabar l'any. La següent data va ser el mes de febrer d'aquest 2024 però a hores d'ara encara no ha rebut els diners i no saben quan els rebran.

Mentre, els veïns de Lilla han tornat a tallar aquest matí de dilluns l'accés a l'A-27 per protestar contra aquesta situació, com fa més d'un mes. 

Redacció: TAC12 / Serveis Informatius

Notícies relacionades