Josep Ardila

Diputats al Parlament coneixen el projecte del Camí del Francolí a Montblanc

La visita ha servit per explicat els treballs que s'han fet aquest anys i les previsions de futur del projecte

Diputats del Parlament de Catalunya, acompanyats pel director general de Polítiques Ambientals i tècnics del departament, han visitat aquest divendres el projecte del Camí del Francolí a Montblanc, a la zona de la Sallida.

La visita ha servit per explicar com està el projecte i quin paper hi ha tingut la Xarxa de Custòdia del Territori, clau per al desenvolupament de treballs com aquest. De fet, a la visita també hi han participat membres d’aquesta entitats, així com l’alcalde, Josep Andreu i diversos regidors. A Montblanc van començar el projecte fa tres anys i a hores d’ara ja s’han posat en marxa quatre quilòmetres de camí. “És un projecte que ha demostrat ser molt eficient, per la col·laboració entre administracions i la Xarxa de Custòdia del Territori per recuperar l’ecosistema fluvial”, ha explicat el regidor de Medi Ambient, Joan Casellas, satisfets d’haver pogut explicar el projecte als Diputats i a tècnics de la Generalitat.

El projecte és molt més ambiciós, ja que es vol fer extensiu a tota la conca del Francolí al seu pas per la Conca de Barberà, l’Alt Camp i el Tarragonès. De fet, es preveu connectar fins a divuit municipis amb un camí de 60 quilòmetres. “No serà una obra faraònica, l’objectiu es anar treballant de manera personalitzada amb cada municipi”, ha explicat el president de l’associació CEN, Jesús Ortiz.

A la visita hi han participat els diputats de Junts pel Sí Carles Prats i Ferran Civit, la diputada del PSC Rosa Maria Ibarra i la de Catalunya Sí Que Es Pot, Hortènsia Grau. “Es un projecte molt ambiciós per fer-los extensiu a tot el Camp de Tarragona”, ha destacat Civit, mentre que Ibarra ha explicat que “esperem que s’implanti a altres municipis com s’ha fet a Montblanc, que ha estat pioner en aquest sentit”. Grau també ha destacat que “ha estat interessant per seguir treballant en la figura de la custòdia del territori”.

També ha participat a la visita el nord-americà Brent Mitchel, una expert en custòdia del territori a nivell internacional. Durant aquests anys, l’Ajuntament de Montblanc i l’associació CEN han treballat en la recuperació del bosc de ribera i la millora del camí a tocar del riu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp