La catorzena edició de Clickània tanca amb 8.000 visitants

El festival de Playmobil omple Montblanc d'aficionats i famílies

Montblanc ha tancat aquest cap de setmana la catorzena edició de Clickània amb prop de 8.000 visitants. El festival de Playmobil, que s’ha celebrat durant dos caps de setmana, ha tornat a omplir la vila de famílies i aficionats a aquesta joguina.

Si bé les xifres són inferiors a les de l’any passat, quan el festival va durar sis dies i va atreure 13.800 persones, l’Oficina de Turisme valora la xifra de visitants de manera molt positiva, tenint en compte el context econòmic actual.

Quim Queralt, cap de l’àrea de turisme, valora l’edició d’enguany

Després de dos anys marcats per la pandèmia, el festival ha recuperat enguany totes les activitats. A l’antiga església de Sant Francesc hi havia bona part de l’exposició central, l’espai de venda i l’exposició de diorames dedicada al seguici popular de Montblanc; a l’antic hospital de Santa Magdalena, el concurs de diorames; i en diversos espais emblemàtics de la vila com són el Centre d’Interpretació de l’Art Rupestre, el Museu del Pessebre de Catalunya i l’antic hospital de Sant Marçal, més diorames que complementaven l’exposició central; i per carrers i places de la vila, el concurs del click amagat. 

Com cada any, els milers de visitants que han passat per Clickània han ajudat a dinamitzar el teixit econòmic de la vila. Els comerços i, molt especialment, els restaurants han tornat a notar l’efecte del festival. Un efecte que va més enllà de Montblanc i es fa evident també a la Conca de Barberà.  

L’any vinent se celebrarà la quinzena edició de Clickània, i des de l’àrea de turisme ja treballen en una edició especial. De fet, serà una tardor de celebracions, ja que el festival de ceràmica Terrània celebrarà el seu vintè aniversari.

Queralt destaca els anivesaris que Terrània i Clickània compliran l’any vinent
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp