L’Oficina de Turisme de Montblanc fa un balanç excel·lent de l’activitat turística durant la Setmana Medieval de Sant Jordi, que ha recuperar les xifres d’abans de la pandèmia. Carrers i places s’han omplert durant dos caps de setmana i les actuacions i espectacles han tornat de despertar l’interès dels milers de persones que han escollit Montblanc per gaudir de bons moments en família o amb amics.
En aquesta ocasió, l’Oficina de Turisme de Montblanc i l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi s’han coordinat per recollir dades de visitants: procedència, número de persones i l’indret on s’allotjaven. En total s’han atès 1.926 consultes, xifra que suposa 6.360 persones. Dels quatre dies el de major activitat fou el diumenge 24 amb 590 consultes i 1.893 persones ateses.
Les dades provenen de tres punts: l’Oficina de Turisme, ubicada a l’antic celler modernista, i gestionada per l’equip habitual; la nova torre de Sant Francesc, gestionada pels Guies de Montblanc; i el Punt d’Informació de la festa, ubicat a l’antiga església de Sant Francesc, i gestionat per voluntaris de l’associació organitzadora de la festa.
El públic atès provenia majoritàriament de Catalunya, en un percentatge superior al 90%. Principalment han arribat de Barcelona i l’àrea metropolitana, el Camp de Tarragona i les Terres de Lleida. El perfil és familiar, amb infants o sense, i colles d’amics. Molts coneixen la festa i enyoraven poder retrobar-se amb l’ambientació dels carrers i les activitats programades. Com passa cada any, el dèficit estructural d’allotjament a la comarca ha fet que la majoria dels visitants fessin una escapada d’unes hores i, per tant, tornessin a casa seva i no pernoctessin a la zona.
També durant la Setmana Medieval s’ha estrenat la passejada pel pas de ronda del nou portal i torre de Sant Francesc. Durant quatre dies l’han visitat 2.073 persones. Aquest proper cap de setmana s’han previst portes obertes per als montblanquins i montblanquines.