Més de 3.800 visitants a la sisena edició de Brickània

El festival dedicat al món Lego va tornar després de tres anys d'absència

La sisena edició de Brickània ha tornat a ser un èxit de participació. Després de tres anys d’absència a causa de la pandèmia, el festival ha acollit més de 3.800 visitants, una xifra molt semblant a l’edició del 2019, la darrera que es va celebrar.

La situació climàtica ha afavorit que la xifra final hagi estat un èxit i confirma el Festival de Lego de Montblanc com un dels esdeveniments amb major capacitat per desestacionalitzar l’activitat turística. El cap de setmana ha tingut una repercussió positiva en els establiments de comerç i hostaleria en una època tradicionalment fluixa.

Entre els visitants n’hi havien tant de repetidors que ja coneixien el festival com altres que hi assistien per primera vegada. El públic, com passa en altres grans cites turístiques com la Setmana Medieval i Clickània, ha estat majoritàriament de proximitat i d’un perfil familiar. Han arribat de Barcelona, de l’àrea metropolitana, la Catalunya Central, de la plana de Lleida, del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre. En menor nombre han arribat aficionats al món Lego procedents del País Valencià, Aragó i Andorra.

Els visitants han pogut gaudir del ventall de propostes que oferia el festival, encara més si es té en compte que els tres darrers anys no s’havia pogut celebrar. 

L’antiga església i el claustre de Sant Francesc ha tornat a ser l’epicentre del festival. S’hi podia veure l’exposició de dotze diorames, un espai de taules plenes de bricks on els més petits no han parat de muntar construccions, i els tallers de robòtica amb peces de Lego coordinades per Dynamind.

L’antiga església de Santa Magdalena també ha estat un important pol d’atracció. S’hi va instal·lar una zona lúdica coordinada per Inspiringbricks on han tingut lloc demostracions, tallers i una exposició de murals fets amb peces de Lego. 

La quinzena edició de Clickània, del 12 al 15 d’octubre

Durant la celebració de Brickània s’ha presentat el cartell de la 15a edició de Clickània, el festival de Playmobil de Montblanc que se celebrarà del 12 al 15 d’octubre d’enguany.

Montblanc s’ha convertit en un referent d’aquest tipus d’esdeveniments que tenen per objectiu captar un tipus de turisme familiar i de proximitat. De fet, no hi ha cap altra població que hagi encadenat tantes edicions de festivals dedicats al món del Playmobil i del Lego.

El cartell de la 15a edició de Clickània busca sorprendre i impactar i per aquest motius s’han utilitzat uns colors llampants i un disseny trencador respecte altres edicions precedents. Com és habitual porta la signatura de l’estudi montblanquí Crea-2.

Hores d’ara ja s’ha fet la tria dels 10 diorames de grans dimensions entre les 18 propostes que es van presentar. Les temàtiques, com sempre, són molt variades i també la procedència dels dioramistes: Barcelona, Batea, Castelldefels, El Masnou, Gavà, Igualada, L’Esquirol, Mutxamel i Vila-seca.

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook