#127 - Agenda d’actes del cap de setmana a Montblanc
Presentació de Ràdio Montblanc, data, festivitat de Santa Nerea i introducció de l’Infopòdcast Montblanc com a repàs de l’agenda del cap de setmana en 3 minuts.
Detall dels actes de divendres: presentació del cartell dels Pastorets de Montblanc 2025, inauguració d’exposició de cartells dels darrers 15 anys i reconeixement a la dissenyadora Helena Requesens a la Biblioteca de Montblanc.
Anunci de la xerrada sobre formes alternatives d’habitatge del projecte Viure Montblanc a la sala de plens de l’Ajuntament i presentació de la Festa Llibre, protagonista del darrer cap de setmana de novembre, amb parades de llibres i contacontes.
Es detalla l’entrega de premis del 6è certamen literari Vila de Montblanc, s’explica que el premi Pont Vell de poesia queda desert però es lliuren els premis escolars i s’anuncia un recital poètic diumenge. S’indica que la informació completa és a l’Àgora de l’Ajuntament i a les xarxes de l’Esquerritx.
S’anuncia el concert de Santa Cecília al Pavelló del Casal Montblanquí amb la Banda de Música Verge de la Serra de Montblanc i la tarda al flamenc organitzada per l’Associació Cultural Andalusa, amb actuacions, DJ i servei de bar i tapes.
Es destaca una xerrada d’Òmnium Cultural a l’Espluga de Francolí sobre el repte de l’acollida a la Conca de Barberà i s’anuncia la fira de Nadal de Rocafort de Queralt amb esmorzar, productes locals, artesania, tastos i taller de circ.
Es recorda la cartellera de cinema del Casal Montblanquí, que ofereix una doble proposta, i es remarca que el cinema és una de les 50 sales que projecten la pel·lícula Mar i cel.
S’expliquen els detalls tècnics del rodatge de Mar i cel al Teatre Victòria amb nou càmeres, la voluntat d’oferir una experiència immersiva segons el director Pau Isovina i s’indiquen els horaris de projecció a Montblanc. També s’anuncia la pel·lícula infantil en català La princesa orgullosa per diumenge a la tarda.
S’informa que la farmàcia de guàrdia és la farmàcia Anna Sánchez, es recorda que l’Infopòdcast Montblanc és una coproducció de Ràdio Montblanc i La Xarxa, i es tanca el programa animant a organitzar el cap de setmana, fer poble i tenir cura de la veu.
Resum de contingut
Espai informatiu breu de l’Infopòdcast Montblanc a Ràdio Montblanc amb el repàs dels principals actes del cap de setmana a Montblanc i la Conca de Barberà.
Divendres
- Biblioteca de Montblanc (18.00 h)
- Presentació del cartell dels Pastorets de Montblanc 2025. - Inauguració d’una exposició amb els cartells dels darrers 15 anys. - Reconeixement a la dissenyadora montblanquina Helena Requesens.
- Sala de plens de l’Ajuntament (19.00 h)
- Xerrada sobre formes alternatives d’habitatge dins el projecte Viure Montblanc.
Festa Llibre – Cap de setmana
- Protagonista del darrer cap de setmana de novembre: setzena edició de la Festa Llibre.
- Dissabte:
- Parades de llibres a la plaça. - Sessions de contacontes. - Entrega de premis del 6è certamen literari Vila de Montblanc (el premi Pont Vell de poesia queda desert, però es lliuren els del concurs escolar).
- Diumenge:
- Recital poètic.
- Informació detallada d’actes:
- A l’Àgora de l’Ajuntament. - A les xarxes socials de l’Esquerritx.
Altres actes a Montblanc
- Concert de Santa Cecília
- Dissabte, 19.00 h, Pavelló del Casal Montblanquí. - Protagonitzat per la Banda de Música Verge de la Serra de Montblanc.
- Tarda al flamenc
- Organitzada per l’Associació Cultural Andalusa. - Dissabte, 19.15 h (aprox.), al local social. - Hi haurà actuacions, DJ i servei de bar i tapes.
Actes a la Conca de Barberà
- Xerrada d’Òmnium Cultural
- Dissabte, 18.00 h, l’Espluga de Francolí. - Lloc: sala polivalent de l’Oficina de Turisme. - Tema central: repte de l’acollida a la Conca de Barberà.
- Fira de Nadal a Rocafort de Queralt (diumenge)
- Esmorzar maridat amb productes locals i artesania. - Tastos i taller de circ, entre d’altres propostes.
Cinema al Casal Montblanquí
- El cinema ofereix la cartellera habitual amb doble proposta.
- Mar i cel (Maricel)
- El Cinema Montblanquí és una de les 50 sales de Catalunya que projecten la pel·lícula. - Producció filmada al Teatre Victòria amb nou càmeres cinematogràfiques i en alta qualitat. - Objectiu del director Pau Isovina: > "Volíem que l'espectador visqués Maricel des de dins, com si formés part de la història" - A Montblanc, dissabte i diumenge a les 19.00 h.
- La princesa orgullosa
- Cinema infantil en català. - Diumenge a les 17.00 h.
Serveis i tancament
- Farmàcia de guàrdia del cap de setmana: farmàcia Anna Sánchez.
- L’Infopòdcast Montblanc és una coproducció de Ràdio Montblanc i La Xarxa.
- Missatge final d’ànim a organitzar el cap de setmana i fer poble, amb un recordatori de tenir cura de la veu.

