Els bastoners de Montblanc celebraran els 60 anys d'activitat ininterrompuda el 15 de setembre.
_large.jpeg?tr=h-500,fo-auto?tr=w-1200,q-85,f-auto)
La creació del Ball de Bastons de Montblanc es remunta al segle XIX, però enguany la colla celebra que des del 1964 ha tingut activitat de forma ininterrompuda. Segons l'entitat, més de cinc-centes persones han passat per la colla, al llarg d'aquestes sis dècades.
La celebració del dia 15 començarà a les 9:00 h a la Serra, davant del Monument a tots els Bastoners, on es farà una cercavila fins a Sant Francesc, amb actuacions en diversos punts del municipi. Allí hi haurà una actuació final i entrega de records. La jornada acabarà amb un dinar de germanor, que constarà d’entrants, fideuà, i postres, a un preu popular de 15 €.
Una iniciativa que la colla ha engegat, conjuntament amb l'Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà, és la campanya de recollida de fotografies del Ball de Bastons. Qui vulgui sumar-se a aquesta iniciativa, ho pot fer trucant al 977 860 492 o bé enviar un correu a: [email protected]. Els originals podran ser retornats als seus propietaris, si així ho desitgen, tal com explica l'Adrià Bargalló.
L'idea d'aquesta recopilació és fer-ne una exposició abans que acabi l'any.
Hi ha uns trets característics del Ball de Bastons de Montblanc que els distingeixen de la resta de colles, tal i com ens ha explicat Bargalló.
El Ball de Bastons és una entitat arrelada entre els montblanquins i montblanquines, amb una Colla petita, dels joves d'entre 7 a 14 anys, i la Colla gran, que va dels 14 fins sense límit d'edat. El fet que sigui una activitat transgeneracional fa que el poble li tingui molta estima.
Els dies 12 i 13 de setembre hi haurà assajos oberts al claustre de Sant Francesc per tal de preparar la celebració del dia 15.
Per saber quantes persones hi assistiran, hi ha un formulari:
https://forms.gle/b8VD25cVKZrRYzkX7
Les inscripcions es tancaran el 25 d’agost.






